قطار پیشرفت لرستان به ریل برمی گردد/عدم تامین اعتبارات قفل پروژه بود

چند روزی است انتشار خبر تعطیلی پژوره راه آهن دورود-خرم آباد کام مردم استان را به تلخی کشانده است.پروژه ای که از مدت ها قبل وعده تکمیلش به مردم داده شده و حالا در کمال ناباوری متوقف شد.

یادداشت اختصاصی- پروژه راه آهن دورود-خرم‌آباد که قرار بود تسهیل کننده مسیر آمد و شد مردم باشد در حالی متوقف شده بود که ماشین آلات و تجهیزات در نظر گرفته شده اش بدون هیچ توضیح قبلی به استان دیگری انتقال داده شد تا پروژه مشابهی را تکمیل کنند. انگار تنها راه شروع پروژه های ریلی در کشور قرض دادن ماشین آلات از این سوی به آن سوی کشور است! البته پروژه هایی که پس از شروع بدون دلیل مشخصی از حرکت بازمی ایستد و دوباره آش همان آش و کاسه همان کاسه می شود.

تلخی این قصه آنجاست که در ازای این بی فکری ها و مصلحت اندیشی های ظاهری هزار کارگر بی گناه از کار بی کار شدند‌ و عنوان شده که تامین نشدن ۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات قرارگاه خاتم از سوی دولت، برای پرداخت حقوق دستمزد نیروهای انسانی، طلب پیمانکاران دست دوم، اجاره ماشین‌‌آلات کارگاهی و خرید مواد مصالح مورد نیاز مشکل ساز شده است. اتفاقی تلخ که موجبات خشم و ناراحتی مردم خرم آباد را برانگیخته و منجر شده بود تا دنبال‌پاسخی برای علامت سوال‌ بزرگ ذهنشان باشند با این مضمون که اگر هدف آبادانی و پیشرفت در این شهر محروم است پس این همه بی توجهی و سنگ اندازی در پروژه های استان از کجا آب می خورد؟!

فعالیت پروژه از سرگرفته می شود

پس از پیگیری های متعدد و بازتاب خبرهایی که در این خصوص از طریق رسانه های مکتوب و برخط لرستان انجام گرفت حالا قول از سرگیری مجدد پروژه داده شده است.گویا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان دلیل وقفه موقت ابرپروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد را اختلاف حقوقی وزارت راه و ساختمان با وزارت نفت عنوان کرد و گفته این پروژه به زودی فعالیت خود را ادامه‌ خواهد داد.

حالا باید منتظر ماند و دید علاوه بر پرداخت بدهی های قرارگاه خاتم مسئولان مربوطه چه مسیری را برای تسریع در روند تکمیل پروژه انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/