لزوم بازرسی مستمر از واحدهای نانوایی

رحیمی با اشاره به حساسیت موضوع کیفیت نان در سلامت تغذیه جامعه از بازرسی های مستمر واحدهای نانوایی جهت بررسی کیفیت پخت نان خبر داد‌.

به گزارش همای سعادت، در راستای برگزاری جلسات اتاق اصناف مرکز لرستان با هیئت مدیره اتحادیه های صنفی، روز سه شنبه ۲۷ مهرماه، جلسه ای با حضور رییس اتاق، مسئول امور اتحادیه های صنفی مرکز لرستان و هیئت مدیره و مدیر اجرایی اتحادیه صنفی نانوایان شهرستان خرم آباد برگزار شد.

حشمت رحیمی رییس اتاق اصناف مرکز لرستان، تعداد پروانه های منقضی اتحادیه نانوایان را ۸۸ واحد برشمرد و گفت: این آمار حاکی از عملکرد ضعیف این اتحادیه است.

وی افزود: باتوجه به حساسیت موضوع کیفیت نان در سلامت تغذیه جامعه، اتحادیه موظف به بازرسی های مستمر از واحدهای نانوایی جهت بررسی کیفیت پخت نان است و باید با اخذ تعهد کتبی از واحد های نانوایی، مانع از استفاده جوش شیرین در خمیر نان شود.

رحیمی گفت: تمام افراد فعال در نانوایی ها باید در مقابل بیماری کرونا واکسینه شوند و کارت دریافت واکسن خود را به همراه داشته باشند.

مهندس افشاریان، مسئول امور اتحادیه های صنفی مرکز لرستان هم در این جلسه، تعداد اعضای اتحادیه نانوایان را ۵۲۷ واحد عنوان کرد و گفت: با توجه به تعداد بالای واحدهای دارای پروانه منقضی، این اتحادیه باید ظرف مدت ۱۵ روز به این موضوع رسیدگی و گزارش عملکرد خود را به اتاق اصناف مرکز لرستان ارسال کند.

بیژن بیرانوندنیز با قدر دانی از عملکرد هیئت رییسه فعلی اتاق اصناف، از دریافت مجوز های فنی حرفه ای و بهداشت به عنوان موانع اصلی تسریع در صدور و تمدید پروانه کسب یاد کرد و گفت: باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه و بسیاری از هزینه های دیگر و عدم افزایش قیمت نان، واحد های نانوایی متضرر شده و افراد ماهر در تولید نان به استان های دیگر مهاجرت می کنند.

انتهای پیام/