مراجعه بیش از ۶۵ هزار بیمار به مراکز اورژانس لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مراجعه ۶۵ هزار و ۶۷۳ بیمار به مراکز اورژانس این استان طی ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش همای سعادت،بهرام دلفان امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا روز ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۱۱۱ هزار و ۸۸۷ ویزیت توسط پزشک عمومی و سه هزار و ۸۴۵ مورد نیز ویزیت توسط پزشک متخصص صورت گرفته است که در مجموع ۱۱۵ هزار و ۷۳۲ ویزیت در ایام تعطیلات نوروزی در ۱۷ بیمارستان دانشگاهی در سطح استان انجام گرفته است.

وی در خصوص تعداد مراجعین اورژانسی، افزود: تعداد مراجعین بستری هفت هزار و ۹۵۷ مورد، تعداد کل مراجعین سرپایی اورژانس ۵۷ هزار و ۷۱۶ مورد و کل مراجعین اورژانس نیز ۶۵ هزار و ۶۷۳ مورد است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان، گفت: در این مدت، ۶۲۳ مورد عمل‌های جراحی الکتیو و هزار و ۱۴۹ مورد عمل‌های جراحی اورژانس و در مجموع هزار و ۷۷۲ مورد عمل جراحی در ۱۷ بیمارستان دانشگاهی صورت گرفته است که با توجه به ایام تعطیلات نوروزی، در نوع خود بی نظیر بوده است.

دلفان با اشاره به تعداد مراجعین اورژانس به سه بیمارستان شهدای عشایر، شهید رحیمی و شهید آیت اله مدنی خرم آباد به عنوان سه مرکز آموزشی و درمانی مرکز استان، بیان داشت: در بیمارستان شهدای عشایر تعداد دو هزار و ۵۶۶ نفر بستری و چهار هزار و ۶۶۹ بیمار به صورت سرپایی و در مجموع هفت هزار و ۲۳۵ بیمار، در بیمارستان شهید رحیمی ۷۰۳ نفر بستری و سه هزار و ۹۲۹ بیمار به صورت سرپایی و در مجموع چهار هزار و ۶۳۲ بیمار و در بیمارستان شهید مدنی ۲۲۲ بیمار بستری و هزار و ۲۷۲ بیمار به صورت سرپایی و در مجموع هزار و ۴۹۴ بیمار داشته‌ایم.

وی، بیان کرد: در مدت زمان یاد شده تعداد ۱۳ هزار و ۳۶۱ بیمار اورژانسی به این سه بیمارستان مراجعه کرده که تعدادی از آنها بستری و بیشترشان نیز به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

دلفان تصریح کرد: تعداد آمار مراجعین اورژانسی به بیمارستان‌های دولتی امسال در مقایسه با پارسال، از رشد چشمگیری برخوردار بوده که نشانه اعتماد مردم و مسافرین نوروزی به مراکز دولتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان گفت:گام های موثری در خصوص تعداد مراجعین اورژانس، بستری، تعداد اعمال جراحی، جراحی الکتیو و سایر خدمات پاراکلینیکی در حوزه ی سلامت استان در ایام تعطیلات نوروزی برداشته شد.

انتهای پیام/