مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس لرستان برگزار شد

مراسم تودیع “امیر غفوری نژاد” و معارفه “یونس بهاروند ایران نیا” سرپرست نوسازی مدارس لرستان صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،امروز صبح طی مراسمی با حضور علی شهری معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس کشور ،سیروس ابراهیمی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان و دیگر مسئولان استانی یونس بهاروند ایران نیا به عنوان سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان معارفه و از زحمات امیر غفوری نژاد که از اسفند ماه ۹۸ عهده دار این مسئولیت بود تکریم شد.

علی شهری معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس کشور در مراسم تودیع و معارفه نوسازی مدارس لرستان گفت:خیرین همیشه باعث برکات بوده اند و نوسازی مدارس که خادم نظام تعلیم و تربیت بوده است با کمک خیرین مدرسه ساز زمینه ایجاد عدالت آموزشی را فراهم کرده است .

وی افزود: باید یاد حافظی ، بزرگ مردی از سرزمین پر افتخار لرستان که سردمدار حرکت خیرین در کشور بود را گرامی بداریم .

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس کشور به اهمیت تعلیم و تربیت از دیدگاه دانشمندان اشاره کرد و تصریح کرد: دانشمندان اعتقاد دارند که اگر بخواهید آینده جامعه ای را پیش بینی کنید باید ببینید وضع فعلی تعلیم و تربیت در آن جامعه چگونه است.

وی گفت: فضای آموزشی باید به عنوان زیر ساخت آماده بشود که در آن تعلیم و تربیت رشد و نمو پیدا کند.

شهری تصریح کرد: مجموعه نوسازی مدارس کشور افتخار دارد که موجب ساخت مدارسی با نشاط ، مستحکم و ایمن شده و این صحبت بنده به هیچ وجه در قالب ادعا مطرح نمی شود بلکه بازنمود قضاوت جامع و قضاوت نهاد های بین المللی است.

وی افزود: در دو سال اخیر در بحث مدارس ایمن، معاون سازمان ملل اذعان کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در بازسازی و نوسازی و استحکام سازی بی نظیر است که این افتخار برای سازمان نوسازی کشور ثبت گردیده است.

شهری تصریح کرد: امروز مطالبه مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) از ما تامین فضای آموزشی در حد فضای طیبه است و مدرسه مورد انتظار مدرسه ایست که تمام ساعت زیستی ،اجتماعی، تندرستی و … را در بر گرفته باشد.

سیروس ابراهیمی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در آیین تودیع و معارفه نوسازی مدارس گفت: خداوند تمام نعمت هستی را برای انسان خلق کرده است و بر انسان منت نگذاشته است و خداوند خواسته انسان بالا برود و جز با تعلیم و تربیب این مهم امکان پذیر نیست

ابراهیمی افزود: لازمه تعلیم وتربیت ، ایجاد بستر مناسب است و بهترین این بسترها مدارس هستند.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظام به فکر این افتاد که از لحاظ کمی و کیفی مدارس را گسترش بدهد و امروز ما شاهد ثمرات نوسازی مدارس در کل کشور هستیم.

معاون استاندار افزود: برای یونس بهاروند ایران نیا که از نیک نام ها و افراد معتهد لرستان است آرزو توفیق دارم و البته انتظار داریم که با سرعت بخشی به فعالیتهای مجموعه نوسازی مدارس مسیر ارتقای کمی و کیفی فضاهای آموزشی استان سریعتر طی شود.

امیر غفوری نژاد مدیرکل سابق نوسازی مدارس لرستان با ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله خود گفت : در این دو سال با وجود آثار زیان بار صدمات ناشی از سیل فروردین ماه ۹۸ و با تمام تنگناهای اقتصادی به برکت وجود خیرین و اعتبارات دولتی در راستای عدالت آموزشی در استان اتفاقات خوبی برای دانش‌آموزان رقم خورده است.

وی افزود: ‌به لطف خدا تعهدات خیرین مدرسه ساز استان لرستان در جشنواره ۲۳ نسبت به جشنواره ۲۲ با رشد چشمگیر ۳۰۶ درصدی مواجه شده که رتبه دوم کشور را در جذب خیرین با تعهد بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان داشته ایم.

یونس بهاروند ایران نیا سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان در مراسم معارفه خود گفت:درخواست مهمی که از دکتر رخشانی مهر بعنوان معاون اجرایی وزیر آموزش و پرورش و ریاست سازمان نوسازی مدارس کشورداریم پیگیری جدی معیشت کارکنان نوسازی مدارس است ، متاسفانه دریافتی کارکنان بشدت پایین است و با حجم انبوه فعالیتهای این عزیزان همخوانی ندارد که امیدواریم با پیگیری این مسئله ، مشکل رفاهی کارکنان نوسازی برطرف گردد.

وی افزود :فضای آموزشی در لرستان با استاندارد فاصله دارد به نحویکه سرانه فضای آموزشی در لرستان به ازای هر دانش آموز ۵.۱ متر است در حالیکه استاندارد آن۸.۳۹ متر می باشد.

ایران‌ نیا عنوان کرد : سرانه فضای ورزشی به ازای هر محصل در لرستان ۵۸ صدم مترمربع است در حالیکه هم اکنون میانگین کشوری آن ۱.۴۷ متر مربع می‌باشد .

سرپرست نوسازی مدارس لرستان گفت: سرانه فضای ورزشی در لرستان نیز ۲۴ صدم متر مربع برای هر دانش آموز است که این سرانه در کشور ۱.۶ می باشد .

وی عنوان کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام هدف بنده در نوسازی مدارس است و دلیل آن هم وجود پروژه هایی هستند که برای به پایان رسیدن آنها اعتبار بسیار محدودی مورد نیاز است.

بهاروند ایران نیا تصریح کرد:اعتبارات ۱۴۰۰ لرستان باید مورد توجه قرار بگیرد و یکی دیگر از برنامه‌های کوتاه مدت بنده پیگیری جدی این موضوع خواهد بود .

وی افزود: تولید محصول دانش‌بنیان برای ما یعنی ساخت مدارس زیبا، ایمن، مقاوم و مورد پسند دانش‌آموزان که مطابق ضوابط فنی و مطابق اقلیم استان باشد.

سرپرست نوسازی مدارس لرستان بیان کرد: احداث مدارس در مناطق محروم از دیگر برنامه های بنده در نوسازی مدارس می باشد و بسیار امیدوارم با کمک خیرین ارجمند مدرسه ساز ، مانند دیگر مناطق ، مناطق دور افتاده و کمتر توسعه یافته هم در بحث احداث اقدامات خوب و قابل قبولی رقم بخورد.

در پایان این مراسم ، ضمن اهدا لوح یادبودی به مهندس غفوری نژاد مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان، مسئولین با حضور در مزار یادمان گمنام شهدا با آرمان های امام راحل (ره) و شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/