مراکز جراحی قلب و غربالگری سرطان در الیگودرز افتتاح می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان الیگودرز گفت: مراکز جراحی قلب و غربالگری سرطان در شهرستان الیگودرز افتتاح می‌شود.

به گزارش همای سعادت ،مسعود کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه الیگودرز، اظهار داشت: وضعیت الیگودرز در رنگ‌بندی کرونا، آبی است و در این راستا تعداد ۱۰ نفر در بیمارستان و سه نفر در آی سی یو بستری هستند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا نیز حدود ۲۹۰ نفر می‌باشد.

وی با اشاره به روند رضایت‌بخش واکسیناسیون در الیگودرز، افزود: در چهار روز گذشته مرگ ناشی از این بیماری در الیگودرز ثبت‌نشده و در سطح استان رتبه سوم واکسیناسیون و در بین شهرهای پرجمعیت رتبه اول را دارا هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان الیگودرز عنوان کرد: ویروس جدید امیکرون بیشتر مجاری هوایی را درگیر می‌کند تنها کسانی که دز سوم واکسن را دریافت نموده‌اند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از ابتلا به آن جلوگیری کنند.

وی ضمن قدردانی از کادر درمان و اعضای ستاد مدیریت کرونا، تصریح کرد: بخش‌های جراحی قلب و غربالگری سرطان ازجمله مطالبات مردم می‌باشد که با پیگیری‌های نماینده شهرستان و توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی تجهیز و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، همچنین در مرکز غربالگری، تجهیزات و امکانات کامل است و پس از جذب ۲۰ نیروی تخصصی بر اساس آزمون از سوی دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی خواهد شد.

کریمی با اشاره به قیمت‌های غیرقانونی در برخی داروخانه‌های دولتی و خصوصی، گفت: برای نظارت بیشتر بر فعالیت داروخانه‌ها برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته اما درنهایت مردم باید تخلفات را به شبکه بهداشت گزارش نمایند تا پیگیری شود، در این راستا با هرگونه گران‌فروشی برخورد می‌کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان الیگودرز بیان کرد: هرگونه دریافت مبالغ اضافی (زیرمیزی) از بیماران تخلف بوده و افراد خاطی به بازرسی دانشگاه علوم پزشکی جهت برخورد قانونی معرفی می‌شوند که در این مدت با چندین مورد در سطح شهرستان برخورد قانونی شده است.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای راه‌اندازی دستگاه‌های لاپاروسکوپی و آندوسکوپی انجام‌گرفته است، یادآور شد: ساختمان‌های بسیاری از خانه‌های بهداشت در سطح شهر و روستا فرسوده بوده و با وقوع کمترین میزان زلزله تخریب می‌شوند و بهورزان که در شرایط زلزله باید به مردم امدادرسانی کنند خود گرفتار می‌شوند.

کریمی بیان کرد: ۴۳ نفر بهورز در سطح شهرستان بازنشسته می‌شوند و متأسفانه جایگزینی برای این افراد وجود ندارد و کلیه استخدامی‌ها در مراکز درمانی و شبکه بهداشت به‌صورت بومی و بر اساس آزمون انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان الیگودرز گفت: مرکز درمانی ویژه دندانپزشکی در سطح شهرستان نیاز ضروری و مطالبه بسیاری از مردم است که پیگیری‌ها در این خصوص جهت راه‌اندازی این مرکز انجام خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه برخی مواد غذایی از قبیل گوشت، نان و…در سطح شهرستان از کیفیت و سلامت لازم برخوردار نیستند که گشت‌های شبکه بهداشت جهت برخورد قانونی با متخلفان، فعالیت و نظارت بیشتری خواهند داشت.

سفیر افلاک

انتهای پیام/