مهارت ‌آموزی زندانیان در راستای ایجاد انگیزه و اشتغال/ ایجاد رشته های جدید برای بانوان آسیب دیده

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران خرم آباد گفت: مهارت ‌آموزی موجب ایجاد انگیزه، امید به زندگی و اشتغال زندانیان پس از رهایی است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، برگزاری کلاس های آموزشی- مهارتی ویژه بانوان زندانی شهرستان خرم آباد زیر نظر مرکز آموزش فنی و حرفه ای  شماره ۲ خواهران این شهرستان با تدریس الهام صفایی در حال برگزاری است.

مرادی سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان خرم آباد، هدف از ارائه  آموزش های مهارتی به زندانیان را ایجاد انگیزه، امید به زندگی و اشتغال آنان پس از رهایی از حبس عنوان کرد و گفت: مهارت ‌آموزی راه‌حل مناسب و موثری برای کاهش بیکاری در جامعه است.

وی افزود:جامعه هدف در این آموزش ها زندانیان هستند و امیدواریم با همکاری مدیر کل، معاونین و انجمن های حمایتی، شرایطی فراهم شود تا زندانیان در این دوره ها حضور یابند و آسیب ها کاهش یابد.

رئیس مرکز خواهران ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و جلوگیری از گرایش به اعتیاد، بزهکاری و بازگشت مجدد زندانیان به زندان از دیگر اهداف مهم ارائه آموزش‌های مهارتی به این قشر آسیب دیده است.

مرادی اظهار کرد: از آنجایی که آموزش های فنی و حرفه ای رابطه تنگاتنگی با اشتغال دارد، این آموزش ها می تواند به زندانیان هویت ببخشد.

وی نقش آموزش مهارتی را در اصلاح و تربیت زندانیان مهم و بی بدیل دانست .

مرادی ضمن اشاره به عملکرد این مرکز در آموزش های ارائه شده در رشته های نقاشی روی سفال، روی پارچه و شمع سازی اذعان داشت: سال گذشته، تعداد ۵ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت آموزش در زندان توسط این مرکز برگزار شده است‌ و با شروع سال ۱۴۰۱ علاوه بر ادامه کلاس های آموزشی سال قبل، اقدام به تعریف دوره و رشته های جدید مورد تقاضا برای بانوان آسیب دیده شهر خرم آباد کرده است.

انتهای پیام/