موافقت با تزریق بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه ی سلامت استان

فرهادی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به لرستان، از موافقت با تزریق ۲۷۲ میلیارد تومان اعتبار به حوزه ی سلامت استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، علی فرهادی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان، صبح یکشنبه در نشست با خبرنگاران در تالار ابن سینا بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد با اشاره به ره آورد سفر ریاست جمهوری به استان، در خصوص حوزه ی سلامت گفت: در مورد بیمارستان های نیایش خرم آباد ، رازی کوهدشت و گهر دورود از ظرفیت ماده ۵۶ استفاده کرده که از بین ۳۰ دستگاه اجرایی ، تنها با تزریق ۲۷۲ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی برای دانشگاه موافقت شد که ۶۰ میلیارد تومان آن دریافت شد و ۴۰۰ میلیارد تومان هم ره آورد سفر دکتر رئیسی به استان است که هفته ی گذشته، ۱۹ میلیارد آن را تخصیص دادند.

وی افزود: از محل اعتبارات محرومیت زدایی استان که ۷۰ میلیارد تومان است که ۳۵ میلیارد آن دریافت شده است که امیدواریم شاهد جهشی در تکمیل پروژه های عمرانی دانشگاه باشیم.

احداث و تکمیل خوابگاه های دانشجویی از محل اعتبارات صندوق رفاه

در ادامه معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی از احداث و تکمیل خوابگاه های دانشجویی دخترانه‌، پسرانه و دانشجویان متاهل این دانشگاه، از محل اعتبارات صندوق رفاه خبر داد.

مردانی، اصحاب رسانه را چشم و گوش ادارات و ارگان های دولتی دانست و گفت: امید است با کمک خبرنگاران، بتوانیم مسائل و مشکلات حوزه دانشجویی استان را مرتفع کنیم.

وی رصد وضعیت خوابگاه ها و بررسی ساختار خوابگاه های دانشجویی را مهم دانست و افزود: پیگیر احداث یک خوابگاه دانشجویی به ظرفیت ۶۰۰ دانشجوی متاهل این دانشگاه هستیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: همچنین پیگیر ادامه روند ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفری پسران و خوابگاه ۴۰۰ نفره دخترانه هستیم و قرار است از محل اعتبارات صندوق رفاه و اخذ تسهیلات از بانک ملی مرکزی این کار صورت بگیرد.

تاکید بر تغییر زیرساخت های بیمارستانی با توجه به چشم انداز افق ۱۴۰۴

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر تغییر زیرساخت های بیمارستانی با توجه به کتاب خدمات جامع سطح بندی سلامت و چشم انداز ۱۴۰۴ تاکید کرد.

صالح آزاد بخت با اشاره به سطح بندی ارائه ی خدمات سلامت در استان ،بیان داشت: با توجه به تدوین کتاب خدمات جامع سطح بندی سلامت و چشم انداز افق ۱۴۰۴ ، باید زیر ساخت های بیمارستانی تغییر کند و با توجه به نوع ساختار، استقلال بیمارستان ها، نسخه نویسی و الکترونیک کردن نسخ پزشکی و تربیت نیروی متخصص، باید گام های مهمی در این راستا برداشته شود.

وی با اشاره به تخت های فعال بیمارستانی گفت: مجموعا ۳ هزار و ۶۷ تخت فعال در استان وجود دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۰۰ تخت دانشگاهی و بیش از ۵۰۰ تخت غیر دانشگاهی هستند، که با توجه به شاخص های کشوری که یک و هفت دهم (۱/۷) به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است، این عدد در استان صدق می کند اما در نوع توزیع تخت های بیمارستانی مشکل داریم.

آزادبخت در خصوص متخصصان و تخت های فعال در بخش های ویژه اظهار داشت: ۴۶۵ پزشک متخصص و ۵۰ پزشک فوق تخصص در بیمارستان های استان وجود دارد ‌که با توجه به استاندارد ها که ۴۰ به ۱۰۰ هزار نفر است، این عدد در استان ۲۸ است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بر سطح بندی ارائه خدمات سلامت تاکید کرد و با بیان اینکه بیماران خاص تحت پوشش بیمه ای قرار دارند گفت: همچنین گام های مهمی در راستای تکمیل پروژه های عمرانی و خوابگاه های دانشجویی استان برداشته شده است.

تامین دارو، اولویت اول معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان تامین دارو را اولویت اول این معاونت عنوان کرد.

دکتر محسن اسدبیگی بیان داشت: تحریم ها و نبود مواد اولیه تهیه دارو در کشور باعث شده است که کمبودهایی احساس شود اما برخی اقلام دارویی برای بیماران خاص به صورت سهمیه ای در استان توزیع می شود تا مشکلی برای بیماران بوجود نیاید.

وی تامین دارو را اولویت اول این حوزه دانست و گفت: ۳ هزار نفر بیمار خاص در استان وجود دارد که با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه در استان مشخص شده اند و به صورت دوره ای سهمیه داروی خود را دریافت کرده اند و داروی این بیماران نیز تحت پوشش بیمه ای قرار دارد و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

اسد بیگی بیان کرد: سامانه ۱۹۰ در خدمت شهروندان است و اگر سوالی در خصوص دارو و داروخانه های استان مطرح است تماس بگیرید تا در اسرع وقت پیگیری شود.

آمار بالای تزریق واکسن کرونا در استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:تا کنون ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۸۴ مورد (واکسن تحویلی)  و ۳ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۱۷ مورد (دوز تزریقی)  و ۳۲۱ هزار و ۶۷۰ مورد (دوز سوم) را دریافت کرده اند که از نظر آماری، ۸۷/۷ درصد دوز اول ، ۷۶/۱ درصد دوز دوم و ۲۲/۲درصد دوز سوم را دریافت کرده اند.

مریم کوشکی اظهار داشت: با وجود کرونا، بهداشت محیط استان به وظیفه ی خود عمل کرده است به گونه ای که در بازرسی های صورت گرفته از اماکن عمومی ، تعداد ۶۶۳ واحد برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تخلفات، پلمپ شده اند و ۲۰۰ هزار پمفلت و بروشور نیز در سطح استان توزیع شده است.

معاون بهداشت ادامه داد: ۱۰۰ برنامه رادیویی و ۶۰ برنامه ی تلویزیونی  هم در سال ۱۴۰۰ داشته ایم که این ها تنها بخشی از فعالیت های حوزه ی بهداشت استان است.

مریم سعادت راد

انتهای پیام/