موضوع برگشت خوردن یک درصد اعتبارات فرهنگی استان در دولت قبل بررسی می‌شود  

استاندار لرستان گفت سازمان مدیریت موضوع برگشت یک درصد اعتبارات فرهنگی استان در دولت قبل را بررسی و گزارش آن را به من ارایه دهد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، “فرهاد زیویار “روز چهارشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار کرد:این مسئله بررسی شده و در صورتی که صحت داشته باشد پذیرفتنی نیست و آن را فاجعه می دانم چرا که باید این اعتبار حداقل صرف رفع مشکلات اجتماعی و معتادان متجاهر و بحث اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 وی افزود: گزارشی در رابطه با بودجه‌هایی که برگشت داده شده به خصوص در همین حوزه یک درصد بودجه فرهنگی، ارائه شود.

استاندار لرستان گفت: دستگاه‌ها اطلاعات استفاده از بودجه را خوب ندارند و اگر هم دارند نسبت به این ظرفیت بی مسئولیتی صورت گرفت است.

 زیویار یادآورشد: لرستان، استانی نیست که اعتباراتش برگشت داده شود، اگر برگشت بخورد جز نمره منفی‌های مدیران به حساب می‌آید حتی اگر من بوده باشم.

 وی افزود: نباید اعتبارات حیف و میل شوند، تا دلتان بخواهد در استان ظرفیت خالی وجود دارد که باید نسبت به آنها فکر کنیم.

 استاندار لرستان گفت: در این راستا رئیس سازمان مدیریت استان گزارش دقیقی به من ارائه دهد تا در قالب تشکیل کارگروهی نسبت به این موضوع احساس مسئولیتی صورت بگیرد.

وی افزود: مقوله اعتیاد، مسئله‌ای نیست که یک دستگاه به تنهایی نسبت به مقابله و یا حل آن ورود پیدا کند بلکه باید در این راستا همه دستگاه‌های متولی ورود پیدا کنند و با استفاده از ظرفیت‌های لازم بخشی از مشکلات در این رابطه را رفع کنیم.

زیویار بر تجهیز مراکز ماده ۱۶ معتادان متجاهر و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به آنها از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد: سایر دستگاه‌ها نیز در این رابطه پای کار بیایند، اعتباری از جانب وزارت نفت در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده شده که می‌توان از این ظرفیت در حوزه بانوان آسیب دیده اجتماعی استفاده کرد.

 وی افزود: مدیرکل بهزیستی لرستان گزارشی در این رابطه در اختیار من بگذارد تا صورت جلسه را امضا و در اختیار وزارت نفت قرار دهم.

استاندار لرستان گفت: همچنین پیگیری لازم برای تجهیز و اختصاص اعتبار به مرکز ترک اعتیاد سپاه در استان که کارهای اساسی در آن در حال انجام است، صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/