نخبگان لرستانی با وحدت از هدر رفتن این فرصت جلوگیری کنند

سالهاست ما لرستانی ها در تمامی برهه های تاریخی انگشت ندامت می گزیم و از فرصت سوزی های تاریخی و از تلف شدن پتانسیل های کم نظیر همواره عرق شرم بر پیشانی دلسوزان این دیار می نشیند.

همای سعادت _یادداشت -منطقه ویژه اقتصادی جز آن معدود فرصت هایی است که اگر امروز آن را درنیابیم به سرنوشت عدم انتفاع استان از فرصت های جنگ و سازندگی و خصوصی سازی دچار خواهد گشت.

مطالبه گری اجتماعی در عصر حاضر در تمامی جوامع سبب توفیق بسیاری برای شهرها و کشور ها شده است اما در استان ما به دلایل مختلف هیچگاه نتوانسته ایم با نگاهی منطقی و واقع گرا مطالبه گری کنیم. آخرین نمونه این عدم وحدت استانی قضیه “منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد ” است که بناست در محل قدیم کارخانه پارسیلون انجام بگیرد.

این طرح هم اکنون بر روی میز مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از آنجا که ما لرستانی ها اصولا کاری در جهت پیشرفت استان انجام نمی دهیم و اگر کاری صورت گیرد در صدد مصادره آن هستیم اشخاص مختلف حقیقی و حقوقی هنوز این طرح به انجام نرسیده در حال عکس یادگاری گرفتن با آن بوده و جهت تقویت وجهه خود از آن استفاده کرده و عملا به اصطلاح خودمان “مُهری در مسجد ” قرار می دهند. اگر انجام شد فبها المراد و اگر انجام نشد چیزی از دست نداده اند.

منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد در محل کارخانه پارسیلون به واسطه نزدیکی به فرودگاه ، قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب ، نیروی انسانی تحصیلکرده و کارآمد ، منابع آب و سایر پتانسیل های استان فرصتی مناسب است که با ایجاد مشوق هایی همچون معافیت های مالیاتی و ظرفیت های کشاورزی و گردشگری سبب سرازیر شدن سرمایه و افزایش رغبت اسپانسرها ، هولدینگ ها ، سرمایه گذاران و کارآفرینان به فعالیت در استان های لرستان خواهد شد.

جا دارد امید ایجاد شده توسط دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام ؛ دکتر محسن رضایی را غنیمت بشماریم و همدلانه در جهت تحقق این فرصت تکرارنشدنی قدم برداریم طرحی که در صورت انجام بزرگترین اتفاق اقتصادی تاریخ استان لرستان خواهد بود.جوانان استان لرستان و قوم بزرگ لر همواره در حفظ تمامیت ارضی، اقتدار و عزت ایران اسلامی جان نثاری کرده اند اما بعضا مسئولان و مدیران ارشدی که از این قوم برخواسته اند اقدامی مکفی در جهت تامین منافع استان های لر نشین نکرده اند.

در زمان دولت مهر ورزی بازهم با تلاش های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد که استان لرستان به عنوان یکی از ۸ استان کمتر توسعه یافته مشمول دریافت سالانه حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان از محل خصوصی سازی و یارانه صنایع استان های توسعه یافته شد که متاسفانه با عدم پیگیری مناسب در سطح استان ناکام ماند. حال دکتر محسن رضایی؛ با نگاهی اقتصادی در جهت کمک به مردم ولایی لرستان حرکتی را در جهت احقاق حق برادران و خواهران هم زبانش شروع کرده که در صورت فرصت شناسی نخبگان و همت مدیران و نمایندگان سبب آثار خیر و برکات فراوان خواهد بود.

حسین عالی نژاد؛ دبیر جبهه ایستادگی استان لرستان

انتهای پیام/