فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان مطرح کرد؛

پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان گفت:پنج هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی باغی و زراعی استان از اول تا هفتم فروردین پایش شد.

به گزارش همای سعادت،سرهنگ مسلم مویدی امروز در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت:پنج هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی باغی و زراعی استان از اول تا هفتم فروردین در تعطیلات نوروزی به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تغییر کاربری غیرمجاز پایش شد.

وی افزود: در این راستا ۳۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که بیشترین آن، ۱۶ مورد مربوط و به شهرستان خرم‌آباد بود.

وی اظهار کرد: برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند.

مویدی گفت:براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌ وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان افزود: مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است.

وی اضافه کرد: بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

انتهای پیام/