پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی لرستان با تضمین اشتغال

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: برای اولین بار پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه با تضمین اشتغال انجام می‌شود.

به گزارش همای سعادت،محمدرضا جعفری،امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:دانشگاه جامع علمی‌کاربردی همسو با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت آمایش دقیق رشته‌ها و پذیرش دانشجو متناسب با نیازهای کشور و سیاست‌های کلان توسعه اشتغال کشور، به دنبال تسهیل دستیابی جوانان به اشتغال اثربخش و تبدیل نهضت اشتغال به پروژه ملی است.

وی،تصریح کرد:ایجاد تحول در آموزش عالی نیازمند تغییر نگرش در برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که اشتغال پایدار دانشجویان و دانش آموختگان تضمین شود.

این مسئول بیان کرد:دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان پیشران این تغییر نگرش مطابق با سند چشم‌انداز توسعه و براساس تحلیل تخصصی وضعیت فعلی آموزش عالی، طرح آمایش آموزش عالی علمی‌کاربردی را تدوین و الگوی توسعه متوازن و هدفمند اجرای دوره‌های علمی‌کاربردی را اجرا نموده است.

جعفری افزود:این دانشگاه با مشارکت بخش خصوصی و با برخورداری از ویژگی منحصر به فرد ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با بازار کار، بر پذیرش دانشجو مطابق اولویت‌های کشور و نیاز محور کردن رشته‌های تحصیلی متمرکز شده و با بهره گیری از تجارب پیشگامی در آموزش‌های شغلی، با برنامه‌ریزی شغلی برای ارتقای توانمندی نیروی انسانی از طریق بکارگیری مستقیم یا غیرمسقیم و هدایت برای خوداشتغالی و اشتغال‌آفرینی نسبت به مشارکت در تسهیل اشتغال اقدام می‌کند.

این مسئول در ادامه گفت:در پذیرش مهرماه سال جاری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با رویکرد جدید تعهد اشتغال دانشجویان توسط واحدهای متقاضی اجرای دوره در حین یا پس از فراغت از تحصیل و باتوجه به سیاست‌های اشتغال استان، به منظور پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف استان،اقدام به ایجاد ۶۷ نفر ظرفیت تعهد اشتغال مجموعا در ۲ کدرشته محل در مقطع کاردانی ناپیوسته و ۵ کدرشته‌محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته در ۲ مرکز آموزش علمی‌کاربردی آریاگچ پلدختر و زاگرس پوش بروجرد نموده است.

وی افزود:ثبت‌نام از تمامی داوطلبان ورود به دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای پذیرش مهرماه ۱۴۰۲ از ۵ شهریورماه آغاز و تا ۱۱ شهریورماه ادامه ادامه دارد.

جعفری تصریح کرد:ثبت نام دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته این دانشگاه نیز از ۷ شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۱۳ شهریورماه ادامه می یابد.

وی افزود:در پذیرش مذکور، ۱۴ مرکز آموزش علمی‌کاربردی در ۹ شهرستان استان در ۱۲۷ کدرشته محل در مقطع کاردانی ناپیوسته و ۹۳ کدرشته‌محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته در چهار گروه آموزشی صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و خدمات اجتماعی پذیرش دانشجو خواهند داشت.

جعفری بیان کرد:پذیرش دوره‌های مذکور از طریق سایت سنجش آموزش کشور انجام و متقاضیان می‌توانند از تاریخ یاد شده پس از دریافت و مطالعه دفترچه راهنما نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام/