مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان:

کدورت آب آشامیدنی ۱۰ هزار مشترک در خرم‌آباد برطرف شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: کدورت آب آشامیدنی ۱۰ هزار مشترک شهر خرم آباد امسال برطرف شده است.

یاسر اکبریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای حذف و کاهش کدورت آب آشامیدنی شهر خرم ‌آباد ۵۵۰ میلیارد ریال می باشد که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

وی افزود: این کدورت ها عمدتا ناشی از بارش برف و باران بوده که امسال با برنامه ‌ریزی های صورت گرفته کدورت آب برخی مناطق معادل ۶ درصد مشترکان در شهر خرم‌آباد برطرف شد.

وی بیان کرد:در خیابان علوی حد فاصل پل حاجی تا خیرآباد پمپاژ مستقیم آب مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده بود که اقدامات فنی و وصل خط جدید، همچنین مدیریت مصرف و مدیریت فشار آب لوله کشی صورت گرفت.

اکبریان اضافه کرد: مدیریت مصرف در منطقه علوی باعث کاهش حوادثی از جمله شکستگی لوله و قطع آب شده همچنین با توجه به تغییر محل آبگیری منطقه علوی تا میدان شقایق مشکلی از لحاظ کدورت آب وجود ندارد.

وی بیان کرد:برنامه ریزی ‌و برگزاری مناقصه جمع آوری چاه‌های منطقه ماسور، ده محسن و بخشی از گلدشت واجرای خط انتقال به مخزن پاگر از دیگر پروژه‌هایی است که در راستای مدیریت فشار آب و کمک به مناطق تحت پوشش چاه در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان جمع‌آوری چاه‌های مناطق مسکونی ماسور، ده محسن و بخشی از گلدشت اوایل سال آینده انجام می‌شود.

اکبریان ادامه داد: فاز نخست پروژه حذف پمپاژ مستقیم آب در خیابان ناصر خسرو، جلال آل احمد و خاتم الانبیا با وصل خطوطی از تلمبه خانه مطهری انجام شده است و کدورت آب در این مناطق طی سال آینده برطرف یا حداقل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان به اقدامات انجام شده در منطقه پشت بازار هم اشاره کرد و گفت: بخشی از کار با وصل خط جدید و تغییر محل آبگیری از تصفیه خانه انجام و شیر فشار شکن در راستای مدیریت، کنترل فشار و حذف کدورت نصب شده است.

اکبریان بیان کرد: بررسی و جانمایی حفر چاه جدید شمال شهر خرم‌آباد در راستای حذف کدورت آب در دستور کار قرار گرفته و اجرای خط انتقال شمال شهر از شهرک میلاد انجام شده است.

انتهای پیام/