کسب مقام اول جشنواره «فانوس» توسط روابط عمومی بنیاد شهید لرستان

روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در جشنواره استانی فانوس مقام اول بخش «عکس» را کسب کرد.

به گزارش همای سعادت،اختتامیه جشنواره استانی«فانوس»، امروز با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و هنرمندان برگزار شد؛ “کامین ملکی” روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در این جشنواره مقام اول و دیپلم افتخار در بخش «عکس» را کسب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، ضمن گرامیداشت نام یاد شهدا اظهارداشت: شهدا چراغ راه بشریت هستند.

وی ضمن تبریک به برگزیدگان جشنواره استانی«فانوس»، به ویژه تبریک به مسئول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با کسب مقام اول در این جشنواره عنوان کرد: کار برای شهدا ارزشمند است و باید از ظرفیت هنر در تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

رشیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم ضمن تبریک به برگزیدگان جشنواره فانوس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا همچنین شهدای مقاومت اظهارداشت: امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است و در ابن عرصه باید پیش قدم باشیم.

وی از دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند یاد کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت هنر باید دوران پر افتخار دفاع مقدس برای نسل امروز و آینده تبیین و نهادینه شود.

رشیدی بیان کرد: نیاز امروز جامعه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس به نسل امروز است.

وی بیان کرد: شهدا با تقدیم جان خویس آخرین ایثارها را به تصویر کشیدند و باید از شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس درس بگیریم.

اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه این جشنواره یکی از جشنواره‌های مهم و ارزشی در سطح ملی است، بیان کرد: استان لرستان در سال‌های اخیر درخشش‌های خوبی در این جشنواره داشته است و امیدواریم امسال هم نمایندگان خوبی در این جشنواره در سطح ملی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با ریختن خون هر شهید جریان تازه‌ای در اسلام و انقلاب شکل می‌گیرد و پرچم‌ها بر زمین نمی‌ماند، افزود: با شهادت سیدعباس موسوی پرچم به دست سیدحسن نصرالله سپرده شد و بعد از ایشان نیز این پرچم بر زمین نمی ماند و به یاری خداوند حزب‌الله پیروز میدان است.

روانشاد با بیان اینکه توجه به رویکرد هنری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نکته مهم و اساسی است که بار‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: جشنواره فانوس نیز این منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان شهدا را گنجینه‌ای عظیم از جریان فرهنگی و هنری دانست و تاکید کرد: هرچقدر درباره شهدا کارهای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای از ابعاد مختلف تولید شود، کم است.

روانشاد با اشاره به اینکه باید تلاش شود تولیدات فرهنگی و هنری درباره شهدا اثرگذار باشند، افزود: گفتمان ایثار و شهادت در میان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب و بطن جامعه می‌تواند با ظرفیت هنر تبیین و نهادینه شود.

وی افزود: کار برای شهدا باید زیر ساخت همه برنامه‌ها و در رأس شاخص‌های اولیه قرار بگیرد.

انتهای پیام/