کشت محصولات پاییزه اولویت‌ سازمان است/در کود و بذر محدودیتی وجود ندارد

شاهرخی با بیان اینکه کشت پاییزه از برنامه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی است،گفت:در زمینه تأمین کود و بذر مشکلی وجود ندارد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سید عماد شاهرخی، در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان، با اشاره به اهمیت و ضرورت کشت پاییزه، اظهار کرد: برای توسعه کشاورزی پایدار باید توجه زیادی به امنیت غذایی کرد و زمانی این رویکرد به شکل کیفی تحقق می‌یابد که در زمان کشت به شکل مؤثری از تمام امکانات و ظرفیت‌های مادی، علمی و آموزشی استفاده شود و با توجه به اینکه در آستانه فصل کشت هستیم همه مدیران ستادی و شهرستانی باید از تمام امکانات و استفاده از نیروهای انسانی جهت تسریع درروند کار تلاش کنند.

وی افزود: با وجود تعداد زیاد مراکز جهاد کشاورزی نباید خلاء در این بخش داشته باشیم و هیچ مدیری نباید در این زمینه کوتاهی کرده و باید با تعامل و ارتباط با ادارات تابعه سازمان مشکلات را حل کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به وضعیت گوشت مرغ در بازار استان، بیان کرد: درحال حاضر شاهد آرامش مطلوبی در بازار هستیم و باید همچنان نظارت‌ها ادامه داشته باشد تا شاهد ثبات بیشتری در بازار باشیم.

شاهرخی تصریح کرد: تمام مرغ‌دارانی که کار جوجه‌ریزی را در واحدهای تولیدی خود انجام داده‌اند و اکنون زمان توزیع در بازار است بدون هیچ گونه اتلاف وقت باید به اتحادیه مرغداران و کشتارگاه تحویل و به بازار عرضه شوند و در صورت عدم توجه به آن برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: زمانی لرستان توان تأمین گوشت مرغ در بازارهای استان‌های هم جوار را دارد نباید شاهد کمبودی در بازار استان خود باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به قیمت کالاهای اساسی کشاورزی در بازار، بیان کرد: هدف اصلی ما رضایت‌مندی و ارائه کالاهای مناسب و کیفی به مردم است، همچنین عرضه محصولات کشاورزی باید طبق قیمت مصوب شده باشد، بنابراین با هرگونه افزایش قیمت اقلام در بازار باید برابر قانون برخورد شود و در این زمینه تاکنون با تعداد زیادی از این دسته متخلفین برخورد قانونی شده و همچنین باید در این بخش نظارت‌ها تداوم داشته باشد.  

انتهای پیام/