رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

کلنگ‌زنی طرح ۲۰۰ هکتاری آبیاری تحت‌فشار اراضی پایاب سد «ایوشان»

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طرح ۲۰۰ هکتاری آبیاری تحت‌فشار اراضی پایاب سد «ایوشان» کلنگ‌زنی شد.

به گزارش همای سعادت،سید عماد شاهرخی امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی طرح ۲۰۰ هکتاری آبیاری تحت‌فشار اراضی پایاب سد «ایوشان»، اظهار داشت: آب‌وخاک یکی از اساسی‌ترین منابع پایه است که منحصر به بخش کشاورزی نیست، آب امروز یک مقوله کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است.

وی با اشاره به استفاده بهینه از امکانات و تکنولوژی آبیاری مدرن و مکانیزه، گفت: در حال حاضر در کنار اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، افزایش راندمان آبیاری از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های این سازمان در راستای صرفه‌جویی در آب موجود و نیز افزایش اقتصاد کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: اجرای این طرح کار بسیار ارزشمندی است که باتوجه‌به وجود حقابه سد «ایوشان» و تجمیع این حقابه‌ها و تبدیل اراضی دیم به آبی می‌تواند ما را در راستای رشد تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، کمک کند.

شاهرخی، تصریح کرد: در حال حاضر میانگین برداشت گندم در اراضی دیم معادل هزار و ۱۰۰ تن است؛ اما این در حالی است که در اراضی آبی بیش از پنج‌تن به‌صورت میانگین برداشت می‌شود که با یکپارچه‌سازی قطعاً این عدد افزایش می‌یابد.

وی گفت: همه تلاش بر این است که با مشارکت بخش خصوصی و… به روند اجرا و احداث پروژه‌ها سرعت دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به رضایت‌مندی کشاورزان از اجرای این قبیل پروژه‌ها، اظهار کرد: پروژه و طرح‌های آبیاری قطعاً جزو کارها است که در اراضی باقیمانده که حقابه دارند با کمک آب منطقه‌ای اجرا شوند.

انتهای پیام/