مدیرکل امور عشایری لرستان:

کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان آغاز شد

مدیرکل امور عشایری لرستان از آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، هوشنگ نورمحمدی در گفتگو با سفیرافلاک، اظهار داشت: کوچ بهاره عشایر استان لرستان از هم‌اکنون آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد که در این مدت ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر به همراه ۹۰۰ راس دام سبک کوچ می‌کنند.

وی افزود: عشایر استان لرستان از مناطق قشلاقی به سمت ییلاقی کوچ می‌کنند و لازم است که عشایر دام‌های خود را با خودروی حمل دام، جابه‌جا کنند و از حرکت دام در مسیر خیابان و جاده خودداری نمایند.

مدیرکل امور عشایری لرستان تصریح کرد: عشایر توجه داشته باشند دام‌های خود را در مزارع و مراتع رها نکنند تا خسارت به این عرصه‌ها وارد نشود، همچنین در هنگام بارندگی بهاره نیز از قرار گرفتن در مسیر رودخانه خودداری کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

نورمحمدی بیان کرد: در زمان جابه‌جایی و کوچ عشایر دستگاه‌هایی مانند هلال‌احمر، منابع طبیعی، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی خدمات مورد نیاز را ارائه دهند تا خانوارهای عشایر بتوانند کوچ نمایند.

وی عنوان کرد: اداره‌کل امور عشایری نیز خدماتی از قبیل توزیع علوفه دامی، آرد، نفت، گاز و آب را قبل از کوچ عشایر تدارک دیده و همه این موارد تامین شده تا عشایر در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/