یک حلقه چاه غیر مجاز در سلسله پر و مسلوب المنفعه شد

رییس اداره منابع آب شهرستان سلسله از پر و مسلوب المنفعه کردن یک حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،ذبیح جودکی‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت:با شناسایی یک حلقه چاه غیرمجاز واقع در روستای کرم الهی بخش مرکزی شهرستان سلسله توسط گروه گشت و بازرسی اداره منابع آب شهرستان سلسله و پس از طی مراحل قضایی و اخذ دستور از مقام قضایی بر اساس ماده ۴۵ قانون، توزیع عادلانه آب پر و مسلوب المنفعه شد.

وی افزود:چاه مذکور از نوع نیمه عمیق با عمق حدود ۱۵متر و قطر دهانه ۷۰اینچ با دبی حدود دو لیتر در ثانیه بوده که بصورت غیر مجاز حفر شده بود.

جودکی گفت:با توجه به اینکه حراست از منابع آب بخصوص منابع آب زیرزمینی و سفره های موجود در دشت الشتر،در اولویت طرح احیا و تعادل بخشی می باشد،از تمامی کشاورزانی که تا کنون نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام ننموده اند،با حضور در اداره منابع آب و تمدید پروانه و نصب کنتور هوشمند اقدام کنند.

رییس اداره منابع آب شهرستان سلسله افزود:در غیر اینصورت پس از شناسایی توسط این اداره بر اساس قانون توزیع عادلانه آب محتمل جریمه های سنگین خسارت به آبخوان و از طریق تشکیل پرونده کیفری بر اساس ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه علاوه بر جمع آوری منصوبات چاه نسبت به ابطال پروانه اقدام خواهد شد.و هرگونه خسارت ناشی از جمع آوری منصوبات به محصولات کشاورزی بر عهده مالکین چاه خواهد بود.

انتهای پیام/