معاون درمان شبکه بهداشت بروجرد:

یک مرکز لیزر غیرمجاز در بروجرد پلمب شد

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت:یک مرکز پوست، مو، لیزر و زیبایی غیرمجاز در بروجرد، به علت مداخله افراد بدون صلاحیت در امور پزشکی، پلمب شد.

به گزارش همای سعادت، مهدی زارعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو شکایات مردمی کارشناسان معاونت درمان شبکه بهداشت با دستور دادستان و همکاری پلیس اداره اماکن عمومی یک مرکز غیرمجاز لیزر و زیبایی را به علت استفاده از دستگاه‌های غیرمجاز و تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد بدون صلاحیت پلمب کرده و متخلفان به مراجع قضایی ارجاع شدند.

وی افزود: شکایات مردمی از مراکز غیرمجاز تزریق ژل و بوتاکس و لیزر پوست در روزهای پایانی سال افزایش یافته است.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد ضمن هشدار به شهروندان بیان کرد: افراد غیرمتخصص فقط به‌ صورت تجربی و غیر علمی اقدام به تزریق ژل و بوتاکس و انجام لیزر می‌کنند که عوارض جبران‌ ناپذیر و غیرقابل بازگشت و فلج اعصاب صورت را در پی دارد.

وی ادامه داد: افراد بدون صلاحیت، پزشک نیستند و اطلاعی نسبت به آناتومی و اعصاب صورت ندارند و با یک اقدام درمانی غیر اصولی، سبب بروز آسیب جدی در صورت مراجعه‌کنندگان می‌شوند.

زارعی اضافه کرد: بر اساس ماده سه قانون مربوط به مقررات امور پزشکی هرگونه فعالیت درمانی و پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی از طرف وزارت بهداشت منجر به پلمب مرکز و حبس تعزیری از شش‌ ماه تا سه‌سال و جریمه نقدی خواهد شد.

انتهای پیام/