در دولت سیزدهم؛

۲۳۹ واحد کشاورزی تعطیل لرستان احیا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:۲۳۹ واحد تولیدی تعطیل بخش کشاورزی استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش همای سعادت، سید عماد شاهرخی در شورای اداری لرستان به تبیین و اقدامات شاخص جهاد کشاورزی لرستان در دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: لرستان اقدامات مؤثر و کم‌نظیری در این دو سال در دولت سیزدهم انجام داد که می‌توان به تولید چهار برابری گندم، رشد سه برابری دانه‌های روغنی و افزایش ۳۰ درصدی تولید مرغ اشاره کرد.

وی به عملکرد مطلوب اراضی در حوزه رفع تداخلات اشاره کرد و گفت: در زمینه رفع تداخلات قریب به ۹۴۰ پلاک طی دولت سیزدهم رفع تداخل شده است که این اقدام در استان بی‌سابقه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان،افزود: از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی لرستان در دولت سیزدهم احیای ۲۳۹ واحد غیرفعال و نیمه‌فعال و برگشتن آنها به چرخه تولید و افتتاح ۳۸۸ پروژه در بخش کشاورزی بود.

شاهرخی، گفت:توسعه گلخانه‌ها، توسعه کشت قراردادی، تسهیلات و امهال بخشودگی ۱۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی و توسعه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت‌فشار و کسب رتبه هفتم در کشور از دیگر اقدامات مهمی بود که توسط جهاد کشاورزی لرستان محقق شد.

وی با اشاره به طرح جهش تولید بیان کرد:یکی از برنامه‌های مهم و ملی دولت طرح توسعه جهش تولید در دیمزارها است که لرستان در سال گذشته در این طرح ملی رتبه سوم کشوری را کسب کرد و این نشان از ظرفیت و مشارکت کشاورزان و حمایت جهاد کشاورزی از این طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین به راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره کرد.

انتهای پیام/