۳۵ واحد آموزشی تا پایان سال به بهره بهرداری می رسد

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان ،گفت :تا پایان سال جاری ۳۵ واحد آموزشی دیگر به بهره برداری و تحویل آموزش و پرورش استان خواهیم داد.

به گزارش همای سعادت ،مهندس غفوری نژاد ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)و شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت : نوسازی مدارس با توجه به بروز سیل فروردینماه ۹۸ و خسارت دیدن ۵۰۰ واحد آموزشی در قالب ۲ هزار ۲۵ کلاس درس اقدام به تعمیر فوری و اساسی یک هزار ۷۷۵ کلاس درس نمود و کار ساخت ۱۲۲ مدرسه جدید الاحداث با ۴۴۸ کلاس درس را با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان را آغاز کرد.

وی افزود : میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز ، دوشادوش اعتبارات ملی بوده است و ما توانستیم از تعداد ۱۲۲ مدرسه ای که پساسیل اقدام به ساخت آنها کردیم کار اجرایی ۶۳ واحد را در قالب ۲۰۰ کلاس درس به پایان برسانیم و این نوید را هم میدهیم که تا پایان سال جاری ۳۵ واحد آموزشی دیگر را به آموزش و پرورش استان تحویل خواهیم داد .

غفوری نژاد در ادامه تصریح کرد : حدودا از دوسال گذشته تا کنون ما این افتخار را داریم که بطور متوسط در هر ۳ روز یک کلاس و در هر ۱۰ روز یک واحد آموزشی را با کمک خیرین احداث کرده ایم .

وی با اشاره به طرح آجر به آجر گفت : برنامه نوسازی مدارس بالابردن سطح ردیف اعتبارات خیرین است و با همین رویکرد شاهدیم که هم اکنون ۳۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز را در دست اجرا داریم و با کمک های خرد مردم در قالب طرح آجر به آجر کار ساخت یک مدرسه ۳ کلاسه را در بخش طرهان در روزهای آینده آغاز خواهیم کرد.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان اضافه کرد: همچنین با پویش ملی (( من مادرم _بچه های ایران فرزندان من )) امیدواریم با مشارکت بیش از پیش مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش شاهد تبلور حضور بانوان در عرصه ساخت فضاهای آموزشی استان باشیم .

غفوری نژاد با اشاره به حجم گسترده کمبودهای و کاستی های فضاهای آموزشی متذکر شد : همه ی فعالیت های نوسازی مدارس براساس ایجاد عدالت آموزشی است و با همین رویکرد ، تعداد زیادی از مدارس در دست اجرا در مناطق کمتر توسعه یافته در دست ساخت هستند .

وی با اشاره به استاندارد سازی سیستم های گرمایش مدارس گفت : از سال ۱۳۹۲ تا به امروز یک هزار و ۲۲۹ مدرسه با ۷ هزار و ۱۵۲ کلاس درس با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان استاندارد شده اند و امسال هم ۲۵ میلیاردتومان اعتبار برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارسی که از بخاریهای نفتی استفاده می کنند تخصیص یافته است .

در پایان مدیر کل نوسازی مدارس لرستان درباره سرویس های بهداشتی مدارس گفت : از محل کمک های یونیسف ، تعداد قابل توجهی از سرویس های بهداشتی را احداث خواهیم کرد.

گفتنی است ،در این جلسه که با حضور غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان ، معاونین و کارشناسان نوسازی مدارس،نخعی مدیر آموزش و پرورش استان و دیگر مدیران مناطق آموزش وپرورشهای استان برگزار شد ، مشکلات و مسائل فضاهای آموزشی استان از حیث وضعیت پیشرفت فیزیکی مدارس ، استانداردسازی سیستم های گرمایشی ، سرویس های بهداشتی ، ایزوگام مدارس و تجهیزات مورد نیاز مدارس ، مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/