افتتاح تصفیه خانه خرم‌آباد در گرو تکمیل سد مخمکوه است / تلاش صددرصدی برای رضایت مندی مردم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، با بیان اینکه پیش نیاز تصفیه خانه شماره ۲ خرم آباد ، سد مخملکوه است،گفت :از همه ابزار برای رضایت مندی مردم استفاده میکنیم .

به گزارش همای سعادت ، مهندس حمیدرضا کرموند ، در نشست مجازی با خبرنگاران در گروه مدیران و رسانه های لرستان ، اظهار داشت :درخصوص تصفیه خانه شماره ۲ خرم آباد ، سازمان برنامه و بودجه به طور شفاهی موافقت خود را برای استفاده از ظرفیت بانکها اعلام کرده است با این حال پیش بینی ما این است که طی یکی دوسال آینده به بهره برداری نخواهد رسید و امیدواریم بتوانیم ظرفیت آن را تا ۲۰۰ لیتر افزایش دهیم.

وی افزود : تصفیه خانه شماره ۱ هم که ظرفیتش به اندازه کل شهر و سایر مناطق تحت پوشش نیست ، در حال ارتقاء است.

اختصاص ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه کوهدشت

کرموند از اختصاص ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه کوهدشت خبر داد و اظهار داشت : با همکاری استاندار لرستان، ۴۰ میلیارد تومان آن تامین شده است ، شبکه ی آن در حال تکمیل است و امیدواریم بتوانیم با همکاری سرمایه گذار بهتری ، بقیه اعتبار را هم دریافت کنیم.

وی به افت فشار آب در برخی مناطق اشاره کرد و با بیان اینکه فقط در مناطقی افت فشار داریم که شبکه آنها دچار حادثه شده و مجبوریم آن منطقه را قطع کنیم گفت : علت افت فشار در مناطق دیگر نیز در فصل تابستان است و یا مصارف پیک و غیر نرمال صورت گرفته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب در همین خصوص تصریح کرد : در ایام منتهی به عید نوروز که مردم نظافت میکنند ، افت فشار ، به اوج خودش میرسد و این مشکل در تنها در لرستان ، بلکه در سراسر کشور وجود دارد.

کرم وند به شکستگی لوله های سطح شهر اشاره کرد و افزود : زیرساخت‌های کشور فرسوده هستند و برآورد اولیه این است که ۴۰ تا ۵۰ درصد از شبکه‌ها باید نوسازی شود که این موضوع ، هزینه بالایی نیاز دارد و توان جبران آن در چند سال برای سازمان امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد : در بخش اتفاقات ، ما تلاش میکنیم که در حداقل زمان این اتفاقات ، رفع شود و با تعمیم فشار مناسب از شکستگی لوله ها جلوگیری کنیم و بتوانیم فشارهارا در حد نرمال نگه داریم با این حال ، افزایش فشار در مناطق کوهستانی ، به شکستگی بیشتر لوله ها منجر می شود.

کرم وند به موضوع عدم رضایت شهروندان از سامانه ۱۲۲ درمواقع بحرانی نیز اشاره کرد و ادامه داد : این سامانه ایراداتی دارد و ما منکر آن نیستیم.

وی افزود : برای اتصال به سامانه از طریق تلفن ثابت منزل ، باید در حالت دیجیتال باشد که با استفاده از یک دکمه بتواند به سامانه وصل شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب با تاکید بر اینکه روزانه ، سامانه را رصد و پیگیری میکنیم که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم ،عنوان کرد : در مواقع بحرانی مثل سیل یا شکستگی لوله در یک منطقه، با توجه به پیگیری ها و تماس زیاد مردم تلاش میکنیم تعداد اپراتورها را زیاد کنیم که مردم زمان کمتری معطل پاسخگویی باشند.

وی با بیان اینکه مردم میتوانند در صورت نارضایتی از اپراتورها مارا در جریان قرار دهند گفت : در این خصوص تنبیه و تشویقهایی هم در نظر گرفته ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تصریح کرد : از همه ابزار خود برای رضایت مندی مردم استفاده میکنیم که بتوانیم این پروژه را به ثمر برسانیم اما این ادعا را هم نداریم که صد درصد این اهداف به وقوع بپیوندد چون اپراتورها در ساعات کار خود پاسخگوی تلفن های زیادی هستند و ممکن است گاهی با خستگی کار مواجه شوند و در پاسخ دادن کوتاهی کنند.

انتهای پیام/