صنعت گردشگری در ردیف اصلی ترین ظرفیت های ارزشمند توسعه استان

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی،گفت:صنعت گردشگری در ردیف اصلی ترین ظرفیت های ارزشمند توسعه استان است.

به گزارش همای سعادت آنلاین ،مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، بیان داشت:اگر ‌استان لرستان دارای سه فرصت و ظرفیت اصلی برای توسعه باشد یکی از آنها گردشگری ست که در کنار کشاورزی و دامپروری پایه های اصلی توسعه استان محسوب می شوند لذا توجه ویژه به این مساله باید جزو اولویت‌های کاری ما باشد.

وی با اشاره به زمانبر و هزینه بر بودن پروژه‌های توسعه گردشگری در لرستان و ایران، ابراز داشت: با توجه به طبیعت بکر، چشمه ها، رودخانه ها، جنگل‌ها ، رودخانه‌های دائمی و پیشینه تاریخ کهن استان لرستان ما هر چه در این زمینه ها کار کنیم، کم است و متاسفانه در گذشته نسبت به قضیه گردشگری در لرستان بی مهری ها‌یی شده است البته این فقط مختص لرستان نیست بلکه در کل ایران توجه به ظرفیت گردشگری نسبت به مابقی کشورها کمتر است.

ویسکرمی با تاکید بر اینکه مدت مدیریت مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان کوتاه‌ مدت بوده است، تشریح کرد: مبحث گردشگری امری چند وجهی‌ست و آسان نیست که البته آقای قاسمی در همین‌مدت کوتاه سه ساله تصدی مدیریت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کم کار نبوده و بارها اعتبارات خوبی در سطح ملی جذب کرده‌اند و عقیده داریم در همین مدت کوتاه عملکرد قابل توجهی داشته‌اند و به واسطه‌ی وابستگی ایشان به قوم لر، اقدامات ایشان بیشتر به صورت دلی بوده است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای توسعه گردشگری، معرفی و حمایت از داشته های فرهنگی و تاریخی استان لرستان، مجمع نمایندگان استان حامی و همراه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان است و از هیچ تلاش و همکاری در این زمینه فروگذار نیست.

ویسکرمی در خصوص راهکارهای کلیدی در توسعه گردشگری در استان لرستان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان لرستان و هم‌راستا با آن افزایش جذب گردشگر که با اشتغال‌زایی همراه است، نیازمند دو اقدام اساسی از جمله جذب اعتبار ملی جهت توسعه پروژه‌های گردشگری و تربیت نیروی انسانی متخصص از درگاه آکادمیک هستیم.

وی افزود: به عنوان مثال دانشگاه لرستان از قدیمی ترین دانشگاه های کشور است که قطعا توسعه رشته های گردشگری و آموزش صنایع دستی در این دانشگاه موجب رونق گردشگری و همراستا با آن موجب افزایش اشتغالزایی در استان خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان نیز در این دیدار از تلاش نمایندگان با هدف حمایت از میراث فرهنگی و تاریخی لرستان تشکر کرد و ابراز داشت: قطعا توجه به همه ظرفیت های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان لرستان در اولویت کاری ما قرار دارد و بویژه استفاده از همه ظرفیتهای موجود در راستای توسعه گردشگری که موجب معرفی شایسته استان و نیز افزایش اشتغالزایی خواهد بود.

سید امین قاسمی تاکید کرد: البته مشکلاتی در این مسیر وجود دارد از جمله زمان‌بر بودن پروسه پروژه‌های گردشگری، مشکلات تملک و ضرورت جذب اعتبار کلان برای تکمیل پروژه‌ها که پیوسته پیگیر و در تلاش هستیم و از مجمع نمایندگان محترم استان هم انتظار همکاری و هم افزایی بیشتری داریم.

انتهای پیام/