به عنوان شاگرد جامعه شناسی آنچه را که در مبحث توسعه یاد گرفته ام این است که توسعه اقتصادی در بسترهای اجتماعی و فرهنگی خاص رخ می دهد. اگر توسعه را به معنای تعادل میان بخش های مختلف حیات اجتماعی، افزایش کیفیت زندگی، درآمد و … در نظر بگیریم، از گذشته های خیلی دور همه جوامع و انسانها در پی افزایش برخی از این شاخص ها بوده اند و اکنون نیز هستند.
انگار قرار است به ازای هر سال خدمتش یک کیلومتر پیاده روی کند، بدون شک اگر چوب خط سنواتیش هم پر بود و ۲۹ سال سابقه داشت باز هم همین مسیر را طی می کرد تا به روستای دور افتاده میان دره طرهان برسد.
تقریبا در اواسط قرن بیستم بود که مفهوم اخلاق در مدیریت و مسئولیت اجتماعی یا تعهد اجتماعی در سازمانهای خصوصی آمریکا مطرح شد و این موضوع توجه محافل علمی، اقتصادی و سیاسی جهان را به خود جلب نمود.
در شبکههای اجتماعی مجازی که در کشور ما همچون سایر کشورها بخش عمدهای از جمعیت، عضو آنها هستند گاهی شاهد انتشار بدون تحقیق سنجی و بدون پژوهش دقیق برخی کلیپها هستیم که بعد از تحقیق، مشخص میشود محتوای آن کلیپ، واقعیت عینی نداشته است یا متعلق به رویدادی دیگر یا تاریخ دیگری بوده است.
به زودی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور برگزار میشود. شهر یک هویت پویا دارد؛ شهر یک هویت زنده دارد؛ شهر همچون بدن انسان است و از بخشهای فعال مختلف تشکیل میشود.
پپپپدر هر جامعهای، مناطقی تحت عنوان مناطق پیرامونی یا کمترتوسعهیافته، وجود دارند.این مناطق تلاش میکنند با تقویت مطالبهگری، شاخصهای زیرساختی مرتبط با مفهوم توسعهی همهجانبهی خود را ارتقاء بدهند.
با توجه به اینکه به زمان انتخابات شوراهای اسلامی شهر نزدیک می شویم و در خرداد ماه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات شورای اسلامی شهر را پیش رو داریم و مطابق با اصل یکصدم قانون اساسی که در خصوص شوراها بیان می کند که برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی ، اقتصادی ، عمرانی ، بهداشتی ، فرهنگی ، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره امور شهر به شورای شهر ها واگذار شده است ، که توسط مردم انتخاب می شوند.
سوغاتی به شکل صنایعدستی محصولی است که مورد توجه گردشگران است و صنعت صنایعدستی تعداد قابل توجهی از مشاغل و رشد اقتصادی را فراهم میکند. با این حال، این بخش از رقابت جهانی رنج میبرد. برای حفظ و بقای صنایعدستی در بازارهای جهانی شناسایی عوامل تقویتکننده توان رقابتی سازنده میتواند سازنده باشد.