تراژدی تصادفات مرگ بار در محورهای پلدختر

رئیس پلیس راه پل‌دختر- خرم‌آباد گفت:محورهای ناایمن مواصلاتی شهرستان تراژدی تصادفات مرگباری است که هرازگاهی شاهد داغدارشدن خانواده‌ای در غم عزیزش است.

به گزارش همای سعادت، حسین بخشی‌وند امشب در جلسه شورای ترافیک شهرستان در محل فرمانداری پلدختر اظهار کرد:لزوم توجه و اهتمام مسوولان شهرستان، استان و کشور به محورهای مواصلاتی پل‌دختر ،نظر به این که محورهای مواصلاتی این شهرستان تنها جاده‌های ۲ طرفه غیر مجزا بوده که زیرساخت‌های آنها مربوط به گذشته است و فاقد محدوده چهار باند می‌باشد.

وی افزود:با بررسی‌های به عمل آمده علل تصادفات به طور عمده سرعت ، سبقت و تجاوز به چپ می‌باشد و در نهایت با توجه به ۲ طرفه بودن این جاده‌ها نوع تصادف رخ به رخ با شدت برخورد ۲ وسیله نقلیه و منجر به وقوع تصادفات فوتی و جرحی می‌شود و تلفات جانی و خسارت سنگین و به دنبال آن خسارت روحی و روانی خانواده که در این حوادث عزیزان خود را از دست داده اند.

فرمانده پلیس راه پل‌دختر- خرم آباد گفت :محور پل‌دختر – اسلام آباد غرب به طول ۱۲ کیلومتر از محورهای اصلی و پرتردد این شهرستان و کریدور اصلی محور اتصال استان‌های غرب به جنوب کشور است که علاوه بر آن ازدیاد تردد خودروهای داخلی تانکرهای حامل سوخت کشور عراق نیز به جنوب کشور می‌باشد.

وی افزود:این محور دارای سه باند غیر مجزا ، پیچ‌های پی درپی و شیب‌ های تند سربالایی و سرپایینی و پرتگاه‌های متعدد می‌باشد و این امر موجب تصادف رخ به رخ و واژگونی‌های متعدد و آتش سوزی و انسداد جاده و منجر به تلفات انسانی و مالی سنگین شده است.

بخشی‌وند یادآورشد: با بررسی‌های به عمل آمده و مسبوق به سابقه و مستندات موجود بیش از ده‌ها فقره تصادفات فوتی و جرحی و خسارتی در این محور به وقوع پیوسته و ده‌ها نفر فوت و نقص عضو و سلامتی خودرا از دست دادند و باعث بروز مشکلات و آلام روحی و روانی این خانواده‌ها شده است.

وی افزود: در اثر این تصادفات ده‌ها وسیله نقلیه دخیل در تصادف دچار خسارت‌های عمده و برخی منجر به آتش سوزی و هم‌چنین خسارت بیش از ۶۰ درصد از رده خارج شدند و بار مالی سنگین برای دولت و شرکت‌های بیمه شده است.

فرمانده پلیس راه پل‌دختر – خرم آباد گفت: در صورت عدم اتخاذ تصمیم مقتضی از سوی مسوولان ازدیاد سالانه کاربران ترافیک این روند تداوم خواهد داشت، بنابر این در خصوص این محورها چندین راهکار جهت پیگیری و به طور قطع کاهش تصادفات مطرح می‌شود.

وی افزود:تعبیه چندین نیوجرسی به جای نصب تابلوها با درج پیام‌های هشدار و ایمنی مقررات رانندگی و نصب در نقاط مورد نظر ، پیچ‌ها و نقاط حادثه ساز از پیشنهادها و راهکارکوتاه مدت است.

بخشی‌وند یادآورشد:حاشیه سازی یا تعریض سمت غرب به شرق که تنها یک‌طرف آن دارای خطوط ممتد می‌باشد ، با توجه به ازدیاد ترافیک تانکرهای سوخت از کشور عراق و اتصال استان‌های غرب به جنوب دارای ترافیک زیاد می‌باشد.

وی افزود: نصب چراغ های سولار (خورشیدی) در نقاط حادثه ساز ، خط کشی خطوط طولی و کناری تمام محورهای مواصلاتی و ایجاد شیارهای خطوطی کناری و وسط جاده ، تعبیه نیوجرسی به جای تابلوها و رنگ آمیزی آنها و درج پیام‌های هشداری و ایمنی به زبان عربی برای رانندگان تانکرهای حامل سوخت کشور عراق ، از دیگر راه‌کارهای کوتاه مدت است.

فرمانده پلیس راه پل‌دختر – خرم آباد گفت: احداث چندین محل خروج اضطراری سمت غرب به شرق (اسلام آباد غرب به پل‌دختر )،احداث شیارهای عرضی در محدودهای سرپایینی‌ها و شیب‌های تند سطح جاده و پیچ‌ها و محل وقوع تصادفات ، ازدیگر راه‌کارهای کوتاه مدت می‌باشد.

وی افزود: محور پل‌دختر- اسلام آباد غرب سه بانده که ۲ باند به سمت غرب و یک‌باند شرق (پل‌دختر) می‌باشد و ۲ طرفه غیر مجزا و دارای پیچ‌ها ، پرتگاه‌ها ، شیب‌های تند و علت تصادفات اکثر سرعت و سبقت و تجاوز به چپ می‌باشد و این امر منجر به تصادفات رخ به رخ و تلفات جانی و مالی سنگین شده است.

بخشی‌وند به راه‌کارهای بلند مدت اشاره کرد و یادآورشد: می‌طلبد مسوولان ذی‌ربط نسبت به مرتفع کردن مشکلات ترافیکی و حصول اهداف مورد نظر در جهت کاهش تصادفات،حذف تصادفات رخ به رخ و کاهش تلفات جانی و مالی و عواقب ناشی از وقوع تصادفات و جلب رضایت عمومی نسبت به چهار خطه کردن محور و تجهیز و ایمنی سازی و نسبت موانع فیزیکی و ایجاد خروجی‌های اضطراری اقدام عاجل صورت گیرد.

وی افزود:در محور پل‌دختر – اندیمشک تعبیه نیوجرسی به جای تابلوهای فلزی و رنگ آمیزی آنها و درج پیام‌های هشداری و ایمنی سطح آن و استقرار در محل‌های مشخص شده نقاط حادثه ساز ، خط کشی خطوط طولی و سطح جاده و کناری و ایجاد شیارهای لرزشی در نقاط سرپایینی، پیچ‌ها و نقاط حادثه‌ساز نیاز است.

انتهای پیام/