رئیس شورای حل اختلاف استان خبر داد؛

مختومه شدن ۳۸ هزار پرونده در لرستان با سازش

رئیس شورای حل اختلاف لرستان از مختومه شدن ۳۸ هزار و ۲۹۰ پرونده وارده شده به این نهاد در سال گذشته با صلح و سازش خبر داد.

به گزارش همای سعادت، یاراله کاکولوند روز یکشنبه، با اشاره به ورود ۱۴۸ هزار و ۱۵۰ پرونده طی سال گذشته به شوراهای حل اختلاف لرستان، اظهار داشت:از این تعداد ۱۴۴ هزار و ۴۷ پرونده مختومه شده است.

وی، مجموع پرونده‌های قابل صلح و سازش استان در سال گذشته را ۹۵ هزار و ۹۱۷ فقره اعلام و عنوان کرد:از این تعداد، ۳۸ هزار و ۲۹۰ پرونده در حوزه‌های مختلف کیفری،حقوقی و خانواده با سازش بین طرفین مختومه شده است.

رئیس شورای حل اختلاف لرستان ادامه داد:در حال حاضر موجودی پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان ۱۰ هزار و ۴۵۰ فقره است که ۶ هزار و ۳۴۷ پرونده از این تعداد مربوط به سال‌های گذشته هست.

کاکولوند،همچنین مجموع پرونده‌های بخش اجرای احکام را ۳۰ هزار و ۳۱ فقره عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۶۲ پرونده، پارسال وارد شد و در مجموع با احتساب پرونده‌های ورودی سال‌های قبل، ۱۳ هزار و ۴۲۲ فقره مختومه شده و ۲ هزار و ۲۶۱ پرونده نیز باقی مانده است.

وی، با اعلام اینکه شوراهای حل اختلاف در سطح لرستان شامل ۸۶ شعبه حکمی،۴۰ شعبه صلحی، ۹۷ شعبه روستایی و ۲۱ شعبه اجرای احکام است، اظهار داشت:۴۵ قاضی با این شعبه‌ها همکاری می‌کنند.

پایان پیام/