۳۶ واحد تولیدی از تملک بانک های لرستان خارج شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ،گفت:با مصوبه شورای هماهنگی بانک ها و تلاشی که برای واگذاری واحدهای تولیدی انجام شده، بانک‌ها ۳۶ واحد را تعیین تکلیف کرده‌اند.

به گزارش همای سعادت ،بختیار رازانی‌، با بیان اینکه تملک واحدها آنها را از حیز انتفاع خارج می‌کند، اظهار داشت:با مصوبه شورای هماهنگی بانک ها و تلاشی که برای واگذاری واحدهای تولیدی انجام شده، بانک‌ها ۳۶ واحد را تعیین تکلیف کرده‌اند، این واحدها یا به متقاضی جدید واگذار شده یا بانک‌ها قرارداد را به سرمایه‌گذار قدیم اقاله کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار واحدهایی که در تملک بانک‌ها قرار دارند،افزود: آخرین آمارواحدهای تملیک شده توسط بانک حدود ۷۱ واحد بود، بیشترین تملک نیز مربوط به شهرک‌ صنعتی شماره دو خرم‌آباد و متعلق به بانک ملی است.

رازانی، تصریح می‌کند: برنامه ما به این شکل بوده که با برگزاری جلساتی با بانک‌ها به توافقی رسیدیم و آماربه روزی از واحدهای تولیدی ارائه کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تاکید می‌کند: اما انتطاری که از بانک‌ها داریم این است که زمان واگذاری حتما به نوع کاربری و زون مربوطه توجه داشته باشند، به عنوان نمونه اگر زون یک واحد شیمیایی است و متقاضی در زون غذایی سرمایه‌گذاری می‌کند هنگام واگذاری نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

رازانی می‌گوید: با توجه به اینکه بعد از واگذاری شرکت‌ شهرک‌های صنعتی باید دفترچه قرار داد را به نام متقاضی صادر کند بنابراین بانک ها باید با شرکت شهرک‌ها هماهنگ باشند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها مانند گذشته رغبتی برای تملک بانک‌ها از خود نشان نمی‌دهند، عنوان می‌کند: طبق رای وحدت رویه ما هیچ واحدی را به تملک بانک‌ها در نمی آوریم این اتفاق خوبی است اما مشکلاتی هم وجود دارد، از جمله اینکه بانک ها دفترچه قرارداد شرکت شهرک‌ها را به عنوان وثیقه نمی‌پذیرند.

فارس
انتهای پیام/