آئین بزرگداشت روز «حافظ» در‌ خرم‌آباد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری آئین بزرگداشت روز «حافظ» با حضور شاعران برجسته و دانشگاهیان در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش همای سعادت،اعظم روانشاد شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:با توجه به در پیش بودن بیستم مهرماه روز بزرگداشت مقام «حافظ» به عنوان شاعر برجسته زبان پارسی، آئین بزرگداشت مقام این شاعر بلندآوازه ایران در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی افزود:این آئین روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محوطه باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد با حضور شاعران برجسته و استادان دانشگاه برگزار می‌شود.

روانشاد با اشاره به اینکه در برگزاری این همایش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌،موسسه فانوس راه دانایی،بنیاد ایران‌شناسی لرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همکاری دارند، بیان کرد:این آئین همراه با سخنرانی و ارائه مقاله درباره جایگاه حافظ و حافظ‌شناسی، شعرخوانی شاعران استان، رونمایی از چند عنوان کتاب و ارائه بسته‌های فرهنگی، اجرای حافظ‌خوانی از سوی گروه کودکان و نوجوانان، بداهه‌نویسی اشعار حافظ از سوی خوشنویسان استان، اجرای موسیقی برگزار می‌شود.

وی گفت:در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌های مختلفی همچون سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های شعر و ادب، برپایی نمایشگاه خوشنویسی به مناسبت هفته بزرگداشت حافظ از ۱۵ مهر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/