آمریکا قابل اعتماد نیست

دکتر صیادی نوشت،۲۸ مرداد سال روز کودتای آمریکایی علیه دولتی است که از مردم بریده شد و تکیه بر استکبار نمود.

به گزارش همای سعادت،در تاریخ مشاهده کرده ایم یا خوانده ایم اعتماد به آمریکا همچون سراب است؛ ۲۸ مرداد سال روز کودتای آمریکایی علیه دولت مصدق است که از مردم بریده شد و تکیه بر استکبار نمود، امثال صدام ، بن علی ، قذافی ، پهلوی و این روزها اشرف غنی،جنایات بی شماری برای رضایت اربابشان آمریکا، علیه مردم خود به کار گرفتند.خوی استکبار اقتضا می کند تا زمانی که نوچه هایش منافعش و اهدافش را تامین کنند از آنها استفاده همه جانبه ببرد ، و به محض اینکه دید تاریخ مصرف آنها گذشته است با فضاحت تمام آنها را رها کند.

البته آنهایی که دل در گرو آمریکا دارند و آمریکارا حلال تمام مشکلات می دانند حساب آنها جداست واز عبرت های تاریخی درس نمی گیرند همانطور که خودشان هشت سال از نزدیک با اربابشان حشر و نشر داشتند و منافع ملت را فدای خواسته های استکبار نمودند ولی آخر الامر آمریکا به آنها وقعی ننهاد و ملت در انتخابات تو دهنی محکمی به آنها زد و حیات سیاسی آنهارا از گردونه حاکمیت بر قوه مجریه به محاق بردند .

قرآن در سوره‌ی مبارکه‌ی نور می فرماید «اَعمالُهُم کَسَرابٍ بِقیعَهٍ یَحسَبُهُ الظَّمئانُ مآءً»؛ مثل سراب، انسان تشنه، زمین خشک را از دور شبیه آب می بیند؛ بعد که نزدیک می شود، می بیند «لَم یَجِدهُ شَیئًا وَ وَجَدَ اللهَ عِندَه»،می بیند هیچ چیز نیست. امید بستن به شیطان این است؛ امید بستن به قدرت های مادّی و شیطانی این است. عقلانیّت و تدبیر و کارکرد عاقلانه در مسائل کشوری، در اداره‌ی داخل کشور، در تجهیزات، در علم، در صنعت کار لازمی است، امّا اعتماد به شیاطین، اعتماد به آن کسی که با اصل وجود ما مخالف است، خطای فاحشی است.

به قدرتی که اصل وجود جمهوری اسلامی که اصل قدرت گرفتن اسلام است نمی تواند تحمّل کند و نمی تواند بپذیرد، نمی شود اعتماد کرد؛ به او نمی شود امید داشت؛ کَسَرابٍ بِقیعَهٍ یَحسَبُهُ الظَّمئانُ ماءً، این همان سراب است؛ به خدا اگر توکّل کردیم، رزق لایُحتسب وجود دارد؛ به شیطان اگر اعتماد کردیم، «کَسَرابٍ بِقیعَهٍ یَحسَبُهُ الظَّمئانُ ماءً» است؛ این حرفی است که یکایک ماها بایستی همیشه در ذهنمان باشد؛ باید تلاش کنیم ، کار کنیم، ابتکار به خرج بدهیم، نیروی حقیقی خداداد خودمان را به صحنه بیاوریم جوانان، به میدان بیاوریم، با توکّل به خدا، با امید به کمک الهی، آن‌وقت خدا کمک خواهد کرد.
امّا اگر چنانچه نشستیم به انتظار اینکه شیطان آن هم آمریکا بیاید کمک کند، آن‌وقت همان «کَسَرابٍ بِقیعَهٍ یَحسَبُهُ الظَّمئانُ ماءً» خواهد بود، خیری از او به ما نمی رسد جز شر همانطوری که در طول این ۴۲سال همیشه چه به صورت مستقیم چه از طریق پیاده نظام داخلی سعیش براین بوده و هست به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند و مکرو و مکر الله والله خیرالماکرین.

حجت الاسلام دکتر جواد صیادی، نماینده ولی فقیه در سپاه خرم آباد

انتهای پیام/