اجرای طرح «کودک فناور» در پارک علم و فناوری لرستان

رئیس پارک علم و فناوری لرستان از اجرای طرح «کودک فناور» در استان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،فرهاد نامداری،در جمع خبرنگاران،اظهار داشت:در راستای اجرای طرح «کودک فناور»و به ‌منظور فرهنگ‌سازی خلاقیت،نوآوری و ایجاد انگیزه کارآفرینی و مهارت‌آموزی در کودکان و نوجوانان،تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان به امضا رسید.

وی افزود:طرح «کودک فناور»،آموزش کودکان به سبک فناور محور است که به همین منظور در سه حوزه علم رباتیک،علوم آزمایشگاهی و نجوم توسط فناوران شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک مطالبی متناسب با رده سنی کودکان آموزش داده خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان،گفت:این طرح که باهدف آشنایی کودکان بافرهنگ خلاقیت و نوآوری و ایجاد تفکر خلاق و تشویق و آشنایی کودکان با حوزه فناوری انجام خواهد شد از سوی پارک علم و فناوری لرستان به وزارت علوم پیشنهاد و به‌صورت پایلوت در لرستان اجرا می‌شود.

وی،ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح،کودکان با مباحث فناوری آشنا و همچنین انعطاف‌پذیری ذهنی، تفکر هدف‌مند و انگیزه مهارت‌آموزی در کودکان ایجاد شود.

محمدجواد محمدی،رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان نیز،گفت:در مراکز کانون به دنبال کشف استعداد اعضا و شکوفایی آنها در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی هستیم که در این راه پارک علم و فناوری با در اختیار داشتن ظرفیت‌های مناسب،می‌تواند به‌خوبی با کانون همکاری کند.

وی افزود:به همین منظور در راستای اجرای طرح «کودک فناور» خدمات فرهنگی،هنری با موضوع کسب‌وکار فناور محور و تولید محتوا جهت معرفی دوره‌های تخصصی به کودکان را با همکاری پارک علم و فناوری لرستان انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/