اختصاص ۲ میلیارد تومان برای پروژه‌های بهسازی محورهای عشایری بروجرد

مسئول امور عشایری بروجرد گفت: امسال ۲ میلیارد تومان برای پروژه‌های بهسازی محورهای عشایری این شهرستان اختصاص داده شده که در حال انجام است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، “نوراله مصطفی‌نژادی” در جلسه شورای عشایری شهرستان بروجرد که امروز در روستای کولیدر برگزار شد، اظهار کرد: عشایر شهرستان ۵۰ هزار رأس دام دارند که در کوه‌های گرین، ونایی، ورکوه و کولیدر و بخش‌های دیگر مستقر هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ خانوار عشایر در بروجرد وجود دارد، تصریح کرد: امسال ۲ میلیارد تومان برای پروژه‌های بهسازی محورهای عشایری اختصاص داده شده که در حال انجام است.

مسئول امور عشایری بروجرد خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به ۱۸ خانوار عشایری داده شده است.

مصطفی‌نژادی اضافه کرد: به همت اداره امورعشایر شهرستان بروجرد کار خوبی که انجام شده تشکیل شرکت تعاونی عشایر بوده چون عشایر شهرستان تا امسال شرکت تعاونی نداشته و جهت کارهای خدماتی از قبیل دریافت نهاده دامی و آرد و دیگر کارها می‌بایست مسافت طولانی به شهرستان خرم آباد داشته باشند و خدمات هم به صورت قطره چکانی به عشایر حوزه شهرستان ارائه می‌شد.

شهرام ممدوحی رئیس مرکز بهداشت شبکه بهداشت و درمان بروجرد نیز در این جلسه، اظهار کرد: ۷۰۰ خانوار عشایری شهرستان بروجرد در سامانه سیب وزارت بهداشت ثبت‌نام شده‌اند.

وی تصریح کرد: مرکز بهداشت شهرستان به‌طور مستمر انجام مراقبت از بانوان باردار، انجام واکسیناسیون کرونا و واکسیناسیون کودکان در مناطق عشایری را انجام می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: از بیماری شایع در بین عشایر می‌توان به حیوان گزیدگی و تب مالت اشاره کرد.

ممدوحی اضافه کرد: تیم سلامت هر ۶ ماه یک‌بار با پزشک به مناطق عشایری مراجعه معاینات را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/