استفاده از ماسک مهم ترین اقدام پیشگیرانه در بحث مقابله با کرونا است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان ،ماسک زدن را یکی از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه در بحث مقابله با کرونا دانست که برای همه ثابت شده است  .

دکتر اسد بیگی،در نشست بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان بروجرد که در فرمانداری بروجرد برگزار شد،اظهار داشت : استان لرستان یکی از استان هایی است که در بحث کرونا خوب عمل کرد و واقعیت های علمی نیز نشان می دهد که اگر مردم پروتکل های بهداشتی را خوب رعایت کنند ؛ تعداد مبتلایان به کرونا پایین تر می آید .

وی افزود : اگر در شناسایی ، کنترل و مهار بیماری خوب عمل کنیم و درمان را به موقع شروع کنیم موفق خواهیم شد .

در ادامه این نشست کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی با بیان اینکه در کل کشور وضعیت کرونا به سمت نارنجی و قرمز شدن پیش می رود ؛ گفت : در لرستان نیز برخی شهرستان ها نارنجی اند و احتمال می رود تعدادشان بیشتر شود و این بدان معنا نیست که فعالیتی صورت نمی گیرد ؛ بلکه با مراقبت بیشتر ، تشدید نظارت ها و انجام نمونه گیری های هدفمند بتوانیم مبتلایان بیشتری را شناسایی کنیم و با اقدام به موقع و مداوای بیماران ، تعداد مرگ و میرها را پایین تر بیاوریم .

وی افزود : نگرانی ما از محدودیت های بیشتر در بروجرد به خاطر جمعیت زیاد آن است و اگر مشکلی پیش بیاید قطعا مردم بیشتری مبتلا می شوند.

دکتر طهماسب نظری در این نشست گفت : هیچ کس دغدغه های فرمانداران و دیگر مسئولین دستگاه های اجرای استان را نادیده نمی گیرد ؛ همه دغدغه ی کاهش روند بیماری را دارند و در صدد کنترل و مهار بیماری می باشند .

مهندس دریکوند مدیر گروه بهداشت محیط استان بر فعالیت کارکنان از هفته ی آینده ، توجه به رنگ بندی شهرستان ها ، تشدید محدودیت ها و نظارت بیشتر بر باغ ویلاها ، رستوران ها ، تالار ها ، قهوه خانه ها ، فعالیت های تجاری ، صنفی و عدم پذیرش مسافر نوروزی در این ایام تاکید کرد و گفت : توصیه اکید روی رستوران هاست و باید به صورت بیرون بر فعالیت کنند و عادی انگاری می تواند وضع را بدتر کند .

انتهای پیام/