افتتاح مدرسه زنده یاد «سیامک فرحبخشیان» در روستای ازنا شهرستان الیگودرز

با مشارکت موسسه خیریه «نیک گامان جمشید»، مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد «سیامک فرحبخشیان»،در روستای ازنا مهلمک شهرستان الیگودرز افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، به همت خیرین مدرسه ساز، مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد «سیامک فرحبخشیان»، همزمان با سالروز تولد آن مرحوم، در روستای ازنا مهلمک شهرستان الیگودرز، افتتاح شد.

رضوی رئیس مجمع خیرین لرستان در این مراسم، گفت: ساخت مدارس بصورت پراکنده خیلی مطلوب نیست و بنظر می رسد که با ایجاد مدارس شبانه روزی در مناطق دور افتاده، امر آموزش روند بهتری خواهد یافت.

وی افزود: حضور خیرین در سالهای اخیر، همگام با اعتبارات ملی توانسته است، سهم بسزایی در توسعه و ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد اما به رغم مجاهدتها و ایثار خیرین، وجود مدارس تخریبی نیازمند عزم راسخ و تلاش شبانه روزی ماست تا با جلب نظر خیرین، نارسایی های آموزشی در بحث سخت افزاری را به حداقل برسانیم.

در ادامه آقایی چگنی، معاون اجرایی و نظارت نوسازی مدارس استان هم گفت: برای ساخت یک واحد آموزشی مناسب در مناطق محروم و دور افتاده ای مثل روستای مهلمک ازنا، عوامل متعددی باید مشارکت کنند که رکین ترین آنها خیرین مدرسه ساز، ناظرین سختکوش نوسازی مدارس و اهالی روستا هستند که نگهداری مدرسه پس از افتتاح باید مد نظر دانش آموزان و معلمان باشد تا شاهد مستهلک شدن بنا در زمان کوتاهی نباشیم.

وی افزود: این مدارس که با سختی زیادی احداث می گردند برای تحصیل چندین نسل دانش آموز ، استاندارد باقی بمانند.

آقایی چگنی، گفت: ساخت این واحد آموزشی با زیر بنای ۴۱۰ متر مربع و با سرمایه گزاری ۳۵ میلیارد ریال انجام گرفته است.

نماینده تشکل دوستدارن زنده یاد «سیامک فرحبخشیان» نیز گفت: اهمیت به امر آموزش و تحصیل، مسبب پیشرفت در همه زمینه ها است و کم توجهی به این امر، موجب عقب ماندگی و واپس ماندن می شود.

در پایان، ضمن اهدا کیف و نوشت افزار به دانش آموزان با اهدای لوح سپاس از خیرین و عوامل اجرایی ساخت این واحد آموزشی قدردانی شد.

انتهای پیام/