ایام نوروز و ماه‌ رمضان سفر نیم روزی به بروجرد

امسال عید نوروز با ماه مبارک رمضان تقارن یافته و سفرهای نوروزی به دلیل روزه‌داری مردم تحت شعاع آن قرار گرفته است.

به گزارش همای سعادت به نقل از فارس، امسال عید نوروز با ماه مبارک رمضان تقارن یافته و سفرهای نوروزی به دلیل روزه‌داری مردم تحت شعاع آن قرار گرفته است، هموطنان لرستانی می‌توانند بعد از نمازظهر به بروجرد سفر کنند و از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری و اماکن متبرکه آن بازدید کنند. بروجرد شهر علما و فقها و شهیدان و شهری با جاذبه‌های گردشگری و مذهبی فراوان است، خانه‌های تاریخی بروجرد در خیابان صفا شما را به عصر زیبای پدربزرگ و مادر بزرگ‌ها می‌برد.

*خانه تاریخی افتخارالاسلام،آرامش دلنشینی دارد، حیاط بسیار بزرگ با حوض‌های آبی زیبا و ماهی‌های قرمز درون آن می‌تواند ساعت‌ها آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد، البته اندرونی و بیرونی‌های آنان مانند مطبخ، حمام، یخچال و کجاوه‌ زیبا همه و همه دیدنی است.

*خانه تاریخی حاج آقا کمال نیز در همسایگی خانه افتخارالاسلام، موزه مردم شناسی بروجرد است که آثار باستانی دیدنی مربوط به زندگی قدیم مردم بروجرد در آن به نمایش گذاشته شده است.

*خانه تاریخی آیت‌اله العظمی بروجردی(ره) در خیابان صفا نیز معنویتی خاص دارد و گردشگران می‌توانند بازدید کنند و از معنویت خانه تاریخی آیت‌اله بروجردی(ره) بهره‌مند شوند، مردم بروجرد برای گرفتن حاجات خود در طول سال به پشت درب منزل آیت‌اله بروجردی(ره) می‌روند و حاجات خود را از خدا طلب می‌کنند.

*از دیگر اماکن گردشگری بروجرد امام‌زادگان هستند، که امامزاده جعفر(ع)، امامزاده ابوالحسن(ع)، امامزاده قاسم از شاخص‌ترین آنان هست، پذیرای گردشگران مذهبی در بروجرد است.

*دیگر اینکه بروجرد دارای تفرجگاه‌های زیبایی مانند تپه شهدا(چغا)، باغ فدک، پارک شهید بهشتی و در مقابل آن پارک کودک می‌باشد که گردشگران می‌توانند از گشت و گذار در آنان لذت ببرند.

*از مناطق گردشگری، تفریحی و مذهبی و تاریخی که بازدید کردید دیگر موقع صرف افطار است، در ایام ماه مبارک رمضان در وقت افطار بروجرد حال و هوای خاص دارد، همه اغذیه فروشی‌ها مخصوصا حلیم و آش فروشی‌ها و کله و پاچه و دیگر خوراکی‌های خوشمزه بروجردی در انتظار گردشگران هستند.

*کباب بروجرد بسیار معروف است و گردشگران می توانند کباب بروجرد را برای وعده شام خود انتخاب کنند، البته خانه تاریخی مصری در محله صفا و در کنار خانه‌های تاریخی بروجرد یک رستوران سنتی در مکانی تاریخی است که می‌تواند در زمان افطار میزبان گردشگران باشد.

*البته از همه مهمتر اقامه نماز جماعت است، مسجد امام(ره) و جامع بروجرد در خیابان جعفری در زمان اذان مغرب اقامه نماز جماعت دارد و گردشگران می‌توانند از فیض و معنویت نماز برخوردار شده و از قدیمی‌ترین و بزرگترین مسجد جامع غرب کشور بازدید کنند.

*بازار تاریخی بروجرد نیز در خیابان جعفری است و قدم زدن با خانواده و خرید بسیار لذت بخش است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد گفت: در ایام نوروز خانه‌های تاریخی بروجرد از جمله خانه افتخارالاسلام، خانه حاج‌آقاکمال، خانه بیرجندی، خانه تاریخی آیت‌اله بروجردی(ره) و تکیه موثقی به عنوان خانه ورشو بروجرد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

کامران حسینی افزود: در خانه تاریخی بیرجندی نیز بازارچه صنایع دستی و در تکیه موثقی خانه ورشو برای بازدید گردشگران مهیا شده است.

شهردار بروجرد گفت: همه زیر ساخت‌های گردشگری بروجرد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

یحیی عیدی بیرانوند افزود: همه میادین اصلی شهر بروجرد با گل‌های فصلی سنبل آراسته شده و نماد‌های نوروزی در میادین نصب شده است.

وی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز کارناوال‌های شادی در سطح شهر بروجرد حرکت می‌کنند، و پیام‌آور شادی و نشاط برای مردم بروجرد و مسافران نوروزی هستند.

انتهای پیام/