برگزاری جلسه شورای اطلاع رسانی لرستان با محوریت ” طرح تحول نظام اقتصادی دولت سیزدهم “

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اقدام اخیر دولت را شجاعانه و دلیرانه عنوان کرد و گفت:به زودی آثار و برکات آن در معیشت مردم مشاهده خواهد شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، منصور احمدی، شامگاه جمعه در شورای اطلاع رسانی لرستان، اقدام اخیر دولت را شجاعانه و دلیرانه عنوان کرد و گفت: دولت انقلابی و مردمی، اقدام بسیار شجاعانه و دلیرانه ای را صورت داده که هرچند مشکلاتی زودگذر را در جامعه به دنبال دارد، اما بنا بر نظر همه کارشناسان و صاحبان اندیشه حوزه اقتصاد، به زودی آثار و برکات آن در معیشت مردم مشاهده خواهد شد.

دبیر شورای اطلاع رسانی لرستان تصریح کرد: یک غده عفونی و خطرناک در ساله‌ی گذشته در بدنه اقتصاد کشور ایجاد شده که لازم بود توسط پزشکان علم اقتصاد ما درمان شود و وظیفه همه ما کاهش درد و تسکین آلام این جراحی بزرگ است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با اشاره به اینکه هرگونه اظهار نظر منفی ما خدمتگذاران ملت در قالب دولت سیزدهم، حتی در جمع خصوصی خانواده، کار را صد چندان دشوارتر می کند، ابراز داشت: تا زمان به ثمر نشستن این طرح، جلسات ویژه شورای اطلاع رسانی را برای تنویر افکار عمومی و تشریح زوایای این طرح بزرگ، برگزار خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز در بخشی از جلسه شورای اطلاع رسانی لرستان با اشاره به اینکه از سال ۹۷ با تصمیم دولت وقت ارز ۴۲۰۰ تومانی به بخش زیادی از کالاها تعلق گرفت ،گفت: در سال ۹۷ که ارز شروع به جهش کرد، بخشی از کالاها مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی شدند و هر ساله اقلامی مانند نهاده‌ها، روغن خام، مرغ و تخم‌مرغ مقدار متنابهی ارز را به خود اختصاص می‌دادند. 

سیروس ابراهیمی اظهار کرد: در کنار این موضوع، رانتِ ویژه‌خوارها و چند نرخی بودن باعث بر هم خوردن روان و اعصاب مردم می‌شد، بخشی از فسادی که در جامعه اتفاق افتاد از همین طریق بود و رفته رفته باعث تضعیف رابطه دولت با مردم شد. 

وی با بیان اینکه بالای ۶۰ درصد گندم مورد نیاز را وارد می‌کنیم که در داخل کشور بعد از تبدیل به آرد توسط قاچاق از کشورهای همسایه سردر می‌آورد، افزود: بخشی از یارانه‌بگیران ما کشورهای منطقه بودند! برای همین باید کنترل می‌شد.

انتهای پیام/