بزرگترین مجتمع پرورش ماهی لرستان آماده واگذاری به بخش خصوصی است

مدیرکل شیلات لرستان گفت: مجتمع پرورش ماهی ۶ هزار تنی سپیددشت این استان به عنوان بزرگترین مجموعه سردآبی کشور، آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از ایرنا ،کیارش بیرانوند اظهار داشت : عملیات اجرایی این مجتمع پرورش ماهی سال۹۴ کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن سال ۹۵ آغاز شد.

وی افزود: زیرساخت های لازم در این مجتمع فراهم شده است و اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به زودی شرایط رسمی واگذاری آن به بخش خصوصی از طریق ماده ۲۷ اعلام می شود.

بیرانوند با اشاره به اینکه سازه های این طرح بتنی هستند ادامه داد: ۱۵ درصد مابقی طرح در خصوص زیرساخت ها نیست و بخش خصوصی آن را تکمیل می کند.

مدیرکل شیلات لرستان، گفت: تاکنون ۲۵ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و در صورت فعالیت کامل، یکهزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

بیرانوند با بیان اینکه نمونه مجتمع پرورش ماهی سردآبی ۶ هزار تنی در کشور نداریم تصریح کرد: فضای لازم برای کارخانه فرآوری، عمل آوری و تکثیر در مجتمع سپیددشت پیش بینی شده است و بخش خصوصی باید نسبت به راه اندازی این موارد و تکمیل چرخه تولید و فرآوری اقدام کند.

به گفته وی سودآوری این مجتمع در سال دست کم ۶۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/