معاون توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان خبر داد؛

بهره‌برداری از راه‌آهن خرم‌آباد- دورود تا پایان ۱۴۰۴

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان از بهره‌برداری از راه‌آهن خرم‌آباد- دورود تا پایان ۱۴۰۴ خبر داد‌.

به گزارش همای سعادت به نقل از فارس، گودرز باباعباسی ظهر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به لرستان در سالن جلسات استانداری، اظهار کرد:در سفر اول ریاست جمهور،شرکت ساخت زیر بناهای حمل و نقل استان ۴ مصوبه داشت.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبات شامل کمربندی دورود با مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان،محور الیگودرز داران با ۱۰۰ میلیارد اعتبار و ۳۰ میلیارد قیر،محور الیگودرز مسجد سلیمان قطعه اول ۹۰ میلیارد اعتبار و ۱۰ میلیارد قیر و راه آهن دورود خرم آباد اندیمشک با مبلغ ۱/۲ میلیارد دلار از محل تهاتر نفت است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان با بیان اینکه اعتبار مصوب سه پروژه اول در یک بازه زمانی سه ساله پرداخت شده و پروژه‌ها به رشد قابل توجهی رسیده است،افزود:از جمله اینکه یک باند از پروژه کنار گذر دورود و ۱۳/۵ کیلومتر از مسیر الیگودرز به اصفهان تا پایان سال مالی عمرانی ۱۴۰۲ قابل بهره‌برداری خواهند بود.

باباعباسی ادامه داد: پروژه راه‌آهن نیز علیرغم کمبود شدید منابع مالی با رشد ۵۰ درصدی در حال انجام است.

وی بیان داشت: برای تکمیل پروژه‌های فوق به ترتیب کمربندی دورود ۹۰۰ میلیارد تومان و الیگودرز داران ۷۰۰ میارد تومان قطعه اول الیگودرز مسجد سلیمان ۳۵۰ میارد تومان و راه آهن خرم‌آباد ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان افزود: در صورت تخصیص اعتبار لازم برای تملک اراضی و مستحدثات داخل طرح‌ها و پرداخت مطالبات پیمانکاران و تامین مالی برای ادامه عملیات اجرایی پروژه‌ها این قابلیت وجود دارد که ۳ پروژه اول در سال ۱۴۰۳ و راه‌آهن تا پایان سال مالی ۱۴۰۴ به اتمام برسند.

انتهای پیام/