بهسازی راه ها ؛برنامه محوری دولت در سال جاری است

وزیر راه و شهرسازی،گفت : طی سال جاری با بهره گیری از ظرفیت های موجود در راستای بهسازی راه ها بویژه راه های روستایی تلاش می شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین ،به نقل از شبستان،«محمد اسلامی» امروز(۱۲ تیر) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان، اظهار داشت: تا پایان دولت تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار از راه ارتباطی استاندارد و آسفالت برخوردار می شوند.

وی،افزود: درک واقع بینانه از شرایط تلاش کنیم با استفاده بهینه از منابع محرومیت زدایی و پیشرفت متوازن رخ دهد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه ریزی برای ساماندهی راه های استان خبرداد و گفت: همچنین در گام دوم تعداد روستاهای فاثد راه آسفالت با جمعیت بالای ۲۰ خانوار به صفر می رسد.

اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت راه های استان، افزود: تلاش می شود طی سال جاری در حوزه راه های استان بویژه راه های روستای اقدامات خوبی رخ دهد.

وی با بیان اینکه لرستان در تلاقی کریدورهای شمال، جنوبف شرق و غرب قرار دارد، گفت: توسعه و بهسازی راه های شریانی استان فقط نیاز استان نیست.

اسلامی ادامه داد: اولویت مهم ما تکمیل شبکه آزادراهی بوده که ماه گذشته عملیات قم به سمت اراک آغاز شده و قطعه اراک به خرم آباد در سالجاری را افتتاح می کنیم.

وی افزود: در زنجیره جهش تولید، ۵۸۰ کیلومتر آزادراه را برای کشور در اولویت قرار دادیم که قطعه بروجرد تا خرم آباد جز اولویت ها است و حمایت می شود.

اسلامی با بیان اینکه تا پایان دولت ۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان افتتاح می شود ادامه داد: بسیاری از طرح های افتتاحی در ۲۰ سال گذشته،۷۰ درصد پیشرفت داشته که ما در یکسال ۳۰ درصد مابقی را تکمیل کرده ایم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مطالب فنی راه حل اقتصادی و فنی دارد نه سیاسی گفت: شبکه ریلی کشور در ابتدای انقلاب چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر بوده که اکنون به ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رسیده است.
انتهای پیام/