تبیین انتخاب اصلح

برای این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری باید معیارها و شاخصه‌های انتخاب اصلح به خوبی تبیین شود تا ملت ایران بتوانند فرد اصلح را انتخاب کنند.

محمدرضا جعفری رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان در یادداشتی نوشت:با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم در فروردین سال ۵۸ در نخستین انتخابات شرکت کردند و از همان زمان در تصمیم گیری و سرنوشت کشور مشارکت خود را نشان دادند، این مشارکت به معنی پشتیبانی از نظام است که در هر انتخابات محکم‌تر نشان داده می‌شود.

انتخابات با مشارکت بالا، امنیت، اقتدار و سربلندی کشور را رقم می‌زند و دشمنان برای تقلیل مشارکت مردم در امر انتخابات دست به هر کاری می‌زنند از جمله ایجاد تفرقه، فاصله انداختن بین مردم و نظام، بزرگنمایی مشکلات و توطئه‌های دیگری که تلاش دارند تا با توسل به دروغ بتوانند این مشارکت را کاهش دهند.

هراس دشمن از حضور گسترده در امر انتخابات این است که بیداری اسلامی و انسانی هر روز در دنیا رو به افزایش است و مردمان و جوانان کشورهای زیادی با تاسی از گفتمان انقلاب توانسته‌اند در مقابل ظلم و ستم کفار بایستند.

با شهادت شهید رئیسی، طبق قانون اساسی کشور برای برگزاری انتخابات مهیا شد و مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در این برهه زمانی بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است و هرچه مشارکت بیشتر باشد، اقتدار و صلابت نظام در عرصه داخلی و بین‌المللی افزون‌تر می‌شود.

امروز دشمن با تبلیغات مسموم به دنبال این است که مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کند و از این راه بتواند اهداف شوم خود را پیاده کند ولی ملت ایران از هم‌اکنون آماده خلق حماسه‌ای دیگر هستند تا با حضورشان دشمن را ناامید کنند و از طرفی انقلاب را در مسیر پیشبرد اهداف، یاری نمایند.

بصیرت ملت ایران همیشه سبب شده تا در مواقع مهم تاریخ انقلاب، حماسه‌ای بزرگ و مهم خلق شود مانند حضور پرشور در انتخابات‌ها، راهپیمایی‌ها، حماسه نهم دی، تشییع شهید سلیمانی، تشییع شهید رئیسی و همچنین در صحنه‌های مذهبی که هر یک از حماسه‌ها به همه دنیا این پیام را می‌رساند که ملت ایران تا پای جان در صحنه حضور دارند.

حضور ملت ایران نشان‌دهنده پشتیبانی از ولایت و رهبری است و مشارکت حداکثری در برگزاری انتخابات نه تنها روحیه خودباوری و استقلال طلبی را به همراه دارد بلکه در عرصه تقویت منافع ملی در عرصه بین‌المللی نتیجه‌بخش خواهد بود.

اما در گام مهم بعدی باید در انتخابات، فرد اصلح انتخاب شود تا بتواند اهداف نظام را به بهترین شکل پیش ببرد، اصلح یعنی فردی که دارای تقوا، ولایتمداری، ساده زیست، پایبند به مبانی و ارزش‌های اسلامی، مردم‌دار، خستگی ناپذیر، آشنا به مشکلات داخلی و بین‌المللی، دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشد و چنین فردی با این شاخصه‌ها به معنی انتخاب اصلح است.

فرد اصلح باید کسی در تراز انقلاب باشد تا بتواند با اولویت‌بندی و با روحیه جهادی برای رفع مشکلات شبانه‌روز تلاش نماید و نتیجه این اقدامات آینده روشن است، فرد اصلح باید به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی نگاه داشته باشد تا بتواند مشکلات را حل کند.

فرد اصلح را با مروری از بیانات مقام معظم رهبری به خوبی می‌توان تشخیص داد چرا که رهبری شاخصه‌های فرد اصلح را که می‌تواند کشور را به سمت اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب هدایت نماید، بیان فرمودند.

تحول، پیشرفت و رفع مشکلات در گرو مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح است و امروز باید معیارهای انتخاب اصلح به خوبی تبیین شود تا همه مردم و جوانان بتوانند با استفاده از این مولفه‌ها، یک انتخاب اصلح داشته باشند.

این روزها شاهد بمباران‌های خبری دشمنانی هستیم که دست به هر کاری می‌زنند تا انتخابات در کشور ما کمرنگ برگزار شود اما ملت ایران همانگونه که در تشییع پیکر شهید رئیسی سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند قدردان مجاهدت‌های رئیس‌جمهور پرتلاش هستند، در این دوره از انتخابات هم با حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح، حضور خود را به رخ جهانیان خواهند کشید.

انتهای خبر/