معاونت محیط زیست لرستان مطرح کرد؛

تشدید برنامه های حفاظتی در زیستگاه های سمندر لرستانی

معاونت محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست لرستان از تشدید برنامه های حفاظتی در زیستگاه های سمندر لرستانی در ایام پایانی سال خبر داد.

به گزارش همای سعادت، محمد نبی حسنوند در جریان بازدید از منطقه حفاظت شده شادابکوه،اظهار داشت: از اواسط اسفند ماه تا ابتدای سال جدید برنامه های حفاظتی ویژه در زیستگاه‌های این گونه اندمیک توسط اداره‌کل محیط زیست لرستان اجرا خواهد شد.

وی برگزاری جلسه  هماهنگی حفاظت از گونه اندمیک سمندر لرستانی در اداره کل محیط زیست لرستان، راه اندازی پاسگاه محیطبانی فصلی در مسیر کول چپ واقع در منطقه حفاظت شده شادابکوه، گشت و کنترل مداوم در سطح زیستگاه های این گونه نادر با استفاده از پتانسیل نیروهای محیطبان استان، تشدید نظارت بر ورود و خروج تورهای گردشگری به زیستگاه‌ها ی سمندر  و همکاری و هماهنگی با نیروهای نظامی و انتظامی  و جوامع محلی را از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور حفاظت از سمندر لرستانی در ایام پایانی سال عنوان کرد.

حسنوند گفت: این اقدامات به منظور  پیشگیری از هرگونه قاچاق احتمالی گونه سمندر در ایام پایانی سال صورت می‌گیرد.

معاونت محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست لرستان ضمن هشدار به سود جویان و متخلفین زیست محیطی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش حیات وحش، از برخورد قاطع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان با هر گونه اقدام تهدید کننده این گونه ارزشمند، خصوصا در ایام پایانی سال خبر داد.

 حسنوند با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی مبنی لزوم همکاری آحاد جامعه در حفاظت محیط زیست، از تمام دستگاههای دولتی، تشکل‌های زیست محیطی، دوستداران محیط زیست و جوامع محلی خواست اداره کل محیط زیست لرستان را در جهت حفظ تنوع زیستی و گونه های ارزشمند جانوری این استان بخصوص گونه سمندر لرستانی یاری کنند.
 
انتهای پیام/