تشریح نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین دانشگاه آزاد خرم آباد

رئیس دانشگاه آزاد خرم آباد، گفت: بنا بر سیاست‌های کلان دانشگاه، کلاس‌های درسی این دانشگاه در بستر سامانه وادانا برگزار می‌شود.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی،سیامک بهاروند،در خصوص وضعیت آموزشی و نحوه برگزاری کلاس‌های آنلاین و برخط این واحد دانشگاهی،اظهار داشت :واحد خرم‌آباد از واحد‌های پیشرو در ارائه کلاس‌های آموزشی در بستر فضای مجازی ار ابتدای شیوع کرونا بوده و از همان ابتدا با بومی کردن سرور‌ها و تشکیل تیم‌ها و کمیته‌های تخصصی بر اساس دستورالعمل‌های سازمان مرکزی با سرعت و دقت، زیرساخت لازم را برای تشکیل کلاس‌ها به‌صورت مجازی فراهم کرد و کوچک‌ترین خللی در این زمینه ایجاد نشد.

وی افرود: اکنون بنا بر سیاست‌های کلان دانشگاه، کلاس‌های درسی دانشگاه آزاد خرم‌آباد در بستر سامانه وادانا برگزار می‌شود.

بهاروند درباره برگزاری کلاس‌های آموزشی نیمسال دوم دانشگاه آزاد خرم‌آباد و ۶ مرکز آموزشی زیر پوشش (زاغه، سلسله، دلفان، کوهدشت، پلدختر و ازنا)، بیان کرد: با توجه به پایان فرایند انتخاب واحد در دهم اسفند ۹۹، تمام کلاس‌های آموزشی این واحد دانشگاهی به‌صورت آنلاین و مجازی در بستر سامانه وادانا از هفته اول اسفند آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی و دروس مشابه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در قالب گروه‌های سه تا پنج نفره، بیان کرد: درصورت اخذ مجوز از ستاد کرونای استان و طی‌شدن پیک چهارم کرونا در کشور، تمام کلاس‌های عملی به‌صورت حضوری تشکیل خواهند شد. دروس کارآموزی و کارورزی و کارگاه‌های رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نیز با هماهنگی معاونت آموزشی علوم پزشکی استان لرستان و طبق برنامه‌های اعلامی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کلاس در سامانه وادانا برای دانشجویان واحد خرم‌آباد و مراکز زیر پوشش برگزار شده است، توضیح داد: با توجه به وضعیت کرونایی کشور و استان، همکاران حوزه آموزش به‌صورت منظم و شیفت‌بندی‌شده به‌صورت حضوری و آنلاین در حال اجرای برنامه‌های مصوب دانشگاه هستند.

بهاروند متذکر شد: اکنون مشغول برنامه‌ریزی مطلوب از طریق گروه‌های آموزشی برای ترم تابستان سال جاری هستیم و تلاش داریم که چنانچه تا خرداد وضعیت شیوع کرونا کنترل شود، امتحانات پایان‌ترم را به‌صورت حضوری برنامه‌ریزی کنیم. امیدواریم در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در کشورمان با سعی و تلاش مضاعف تمام همکاران، کوچک‌ترین خللی در روند آموزش دانشجویان و داوطلبان ورود به مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد نشود.

انتهای پیام/