خبرنگاران لرستان ساماندهی می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان گفت: طرح ساماندهی صنفی و حرفه ای خبرنگاران این استان در راستای تثبیت هویت جامعه خبری استان تا ۱۰ روز آینده ساماندهی می شوند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، “منصور احمدی” روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهارکرد: شرط ادامه فعالیت خانه مطبوعات لرستان پالایش ، برگزاری مجمع عمومی و داشتن برنامه کاربردی ، راهبردی و عملیاتی می باشد.

 وی ساماندهی خبرنگاران  لرستان را ضروری دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خواهان حفظ خانه مطبوعات است ، بنابر این براساس قانون اعضایی که شرایط باقی ماندن  دراین مجموعه را ندارند پالایش می شوند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات به صورت منظم و معقول تاکید کرد  و آن را حق قانونی خانه مطبوعات دانست و گفت: اعضای خانه مطبوعات استان باید شرایط را برای فعالیت رعایت کنند چرا که  به عنوان سنگر ، محور و جبهه برای خبرنگاران محسوب می شود.

 وی افزود: خانه مطبوعات لرستان تا پایان ۶ ماه باقی مانده از عمر خود باید برنامه های عملیاتی شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی، جشنواره‌های مختلف و فراهم کردن پرداخت تسهیلات را باید در دستور کار قرار دهد.

احمدی یادآورشد :با توجه به اختصاص اعتبارات در سفر رییس جمهور به لرستان  طرح های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و هم اکنون نیز ۶ طرح در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۲ طرح فعال است.

 وی افزود: مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد لرستان  در گذشته با فعالیت هایی که انجام می داد ، فعال بود اما اکنون به دلیل نداشتن راهکارهای فرهنگی و هنری در اختیار دانشگاه است که نیاز به توسعه فرهنگی دارد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ایجاد کافه هنر در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد را از برنامه های این اداره دانست و گفت: طراحی این گونه فضاهای صمیمانه با محوریت باورهای دینی و اعتقادی می تواند به برقراری تعاملات فرهنگی هنری و همچنین اجرای برنامه های کوچک اما پراثر و قدرتمند کمک کند.

احمدی یادآورشد:با توجه به این که این مجتمع بنا است فرهنگی ، هنری رسانه ای شود ، افراد با برنامه و با پشتکار برای انجام فعالیت های فرهنگی ، هنری و رسانه ای مد نظر است.

در این نشست خبری،خبرنگاران استان لرستان مسایل و مشکلات، مطالبه ، دغدغه ها و پیشنهادات خود را با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردند.

محسن مهرابی

انتهای پیام/