رضایتمندی مردم از جشنواره اقوام/اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تملک و ساماندهی عرصه های تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره اقوام در استان،گفت: براساس ارزیابی ها، استقبال بسیار خوب و رضایتمندی مردم از این جشنواره بالای ۹۰درصد است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سید امین قاسمی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه امسال نیز میزبان ۳۰ استان در پنجمین جشنواره اقوام به صورت ملی هستیم، اظهار داشت:در این جشنواره به جهت معرفی صنایع دستی لرستان ۲۵ غرفه و ۱۵ غرفه نیز برای معرفی و عرضه سوغات و تولیدات محلی استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۱۰ محور برگزار می‌شود، افزود: محور علمی پژوهشی، گردشگری، باستان‌شناسی، پزشکی و فنی و مهندسی از جمله این محورها هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: در این جشنواره نمایشگاه پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در استان با محورهای مختلف برگزار شد.

وی ایجاد شور و نشاط و همگرایی اقوام را از اهداف اصلی جشنواره فرهنگ اقوام عنوان کرد و افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون در مجموع بیش از ۳۵ هزار نفر از جشنواره اقوام بازدید کرده‌اند.

قاسمی با بیان اینکه در کنار اقدامات خوب در این جشنواره کاستی هایی هم وجود دارد که طبیعی است اما بابت آنها از مردم خوب خرم‌آباد عذر خواهی می کنم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: طی حدود چهار سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تملک عرصه های تاریخی در استان هزینه شده است و بالغ بر ۲۰۰ فصل مرمت در بناهای تاریخی استان انجام دادیم.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۶۰۰ مورد ثبت ملی آثار تاریخی، طبیعی، معنوی و منقول به پایان رسیده و بیش از ۵۰ زیرساخت گردشگری فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار سفر ۱۹ آذر پارسال رییس جمهور به استان برای تملک و ساماندهی عرصه های تاریخی اختصاص یافته است.

وی در خصوص آخرین وضعیت ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد اظهار داشت: قلعه فلک الافلاک ۱۳ سال در فهرست موقت ثبت آثار جهانی قرار دارد اما ثبت جهانی آن در گروی رها سازی حریم آن است و  پیشنهاد ثبت جهانی آن در بسته ای با پیوست دره خرم آباد، پل شاپوری و پل گپ ارایه شده است.

قاسمی با بیان اینکه سپاه حضرت ابوالفضل لرستان در بحث آزادسازی همکاری بسیار خوبی داشته اند، اظهار کرد: در خصوص آزادسازی حریم قلعه ،توافق سه جانبه‌ای بین استانداری، سپاه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صورت گرفته که بر مبنای آن، حریم قلعه آزاد می‌شود.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن پادگان جدید سپاه حضرت ابوالفضل لرستان در منطقه کمالوند خرم آباد گفت: خوشبختانه عملیات اجرایی ساخت پادگان سپاه پیشرفت خوبی دارد ظرف یک سال آینده سپاه نقل مکان خواهد کرد و مجموعه را در اختیار میراث فرهنگی قرار خواهند داد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در پایان گفت: از امروز ۲۱ اردیبهشت تا فردا ظهر بازدید از قلعه فلک‌الافلاک برای هم استانی ها عزیز رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/