رقابت ۴۴ هزار لرستانی در کنکور سراسری آغاز شد

معاون آموزشی دانشگاه لرستان گفت: ۴۴ هزار و ۳۸۷ لرستانی در ۵ رشته کنکور رقابت خود را آغاز کردند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، اسماعیل رکرک اظهار داشت: امسال در استان لرستان ۴۴ هزار و ۳۸۷ نفر در پنج رشته رقابت خود را آغاز کردند که تعداد کنکوری ها نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: رقابت کنکور از امروز در استان لرستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده که تا روز شنبه طی چهار روز کنکور برگزار می شود.

معاون آموزشی دانشگاه لرستان تصریح کرد: بیشترین داوطلب کنکور امسال با ۲۱ هزار و ۵۹۸ نفر مربوط به رشته تجربی و کمترین داوطلب با هزار و ۸۹۸ نفر مربوط به رشته ریاضی است.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: همچنین ۱۳ هزار و ۴۲۵ نفر در رشته انسانی، سه هزار و ۶۹ نفر در رشته هنر و چهار هزار و ۳۹۸ نفر در رشته زبان رقابت می کنند.

رک‌رک، توضیح داد: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان برای کنکور ۱۴۰۱ در استان لرستان، ۶۱ درصد، زن و ۳۹ درصد، مرد هستند.

وی، اظهار داشت: داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، در گروه‌های هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی به مدت چهار روز از چهارشنبه تا شنبه (۸ تا ۱۱ تیرماه)، در حوزه‌های مختلف آزمون از جمله حوزه‌های دانشگاه لرستان، به رقابت می‌پردازند.

گفتنی است، صبح روز چهارشنبه، ۸ تیرماه (اولین روز برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ )، دکتر علی نظری سرپرست دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و دکتر اسماعیل رک‌رک نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور از حوزه‌های مختلف آزمون دانشگاه لرستان بازدید کردند.

انتهای پیام/