ساخت ۲۰۰ مدرسه در روستاهای محروم لرستان

مدیرکل نوسازی لرستان گفت:ساخت ۲۰۰ مدرسه برای روستاهای محروم در این استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،یونس بهاروند،در حاشیه افتتاح مدرسه شش کلاسه مشارکتی حاج «علی امانی» در الیگودرز،اظهار داشت:این مدرسه با زیربنایی بیش از هزار متر علاوه بر شش کلاس درس دارای آزمایشگاه،سالن چندمنظوره، کارگاه و بخش سمعی بصری است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اعتبارات مدرسه‌سازی در لرستان را خیرین تأمین می‌کنند،افزود:این استان در سال گذشته با ۹۳ هزار مترمربع به‌لحاظ زیربنایی رتبه اول را در مدرسه‌سازی کشور کسب کرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان عنوان کرد:برنامه ما برای شش ماهه اول سال جاری۶۷ پروژه در قالب۱۷۰ کلاس درس بود،اما با توجه‌ به عمق محرومیت در این استان تعداد پروژه‌ها به ۹۱درصد با ۲۸۲ کلاس افزایش پیدا کرد.

بهاروند،اظهار کرد:از ۲۸۲ کلاس درس، ۱۹۲ کلاس درس یعنی ۶۸ درصد مربوط به روستاها و مناطق محروم است.

وی تأکید کرد:باتوجه‌به عمق محرومیت در حوزه فضای آموزشی نیاز است که روند مدرسه‌سازی ادامه داشته باشد و برای این امر نیازمند کمک خیرین هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد اعتبارات طرح شهید «پناهی» قرار است،توسط بنیاد برکت تأمین شود، گفت:۱۶۸ پروژه در قالب طرح شهید «پناهی» قرار است، ساخته شود، البته ۳۲ پروژه دیگر هم توسط یکی از خیرین به این پروژه‌ها اضافه شده است.

بهاروند،بیان کرد:در مجموع ساخت ۲۰۰ مدرسه برای روستاهای محروم در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۵۵ مدرسه تکمیل و ۴۵ مدرسه دیگر هم تا پایان سال ساخته می‌شود.

وی گفت:۱۰۰ مدرسه دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ در روستاهای محروم استان ساخته می‌شود.

انتهای پیام/