سامانه سامد؛گامی مهم در جهت حقوق شهروندی و تقویت فرهنگ پاسخگویی

مدیرکل بازرسی استانداری لرستان گفت:سامانه سامد با شماره تلفن ۱۱۱ یک گام مهم در راستای تقویت پاسخگویی مدیران و رسیدگی به مشکلات و پرسش های مردم به صورت تلفنی است.

به گزارش همای سعادت ،خدا نظر دریکوند اظهار دلشت :با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور، از جمله ابزارهای مهم کاهش مراجعات حضوری مردم و تقویت فرهنگ پاسخگویی، حضور مدیران در سامانه سامد (استانداری) و پاسخگویی تلفنی است.

وی افزود :کد رهیگیری در این سامانه برای تماس گیرنده فرستاده می شود و فرد می تواند براساس دریافت کد رهگیری، مطالبه خود را پیگیری نماید.

دریکوند توضیح داد:روند بیان مطالبات و پرسش های مردم از طریق شماره تلفن ۱۱۱ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ هر روز که مختص به حضور مدیران کل است در سامانه ثبت می شود.

مدیرکل بازرسی استانداری لرستان بیان کرد:تلاش و برنامه ریزی ها در این جهت است که سیستم سامد، بیش از پیش، ارتقا یافته و کارآمدتر شود.

دریکوند تصریح کرد:تقویت مفهوم دولت الکترونیک یک بحث مهم است و به ویژه در شرایط چند ماه اخیر و فعلی که با شیوع بیماری واگیردار کرونا روبه رو بوده ایم می بایست ساز و کارهای انجام خدمات غیرحضوری و الکترونیکی در نظام اداری ما تقویت شده و توسعه یابد‌

وی تشریح کرد:نوجه به حقوق شهروندی ایجاب می کند دسترسی عموم مردم به مدیران، راحت تر شود و بدون شک، وجود سامانه سامد یکی از ابزارهای اثرگذار در این راستاست‌.

مدیرکل بازرسی استانداری لرستان ادامه داد:براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و به صورت روزانه (هر روز)، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح، مدیران کل (هر روز یک مدیرکل) در سامانه حضور پیدا می کند و شهروندان می توانند مشکلات، انتقادات، پیشنهادها، توصیه ها و پرسش های خود را در حوزه کاری مرتبط با آن مدیرکل، در ساعات ذکر شده از طریق شماره تلفن ۱۱۱ به صورت مستقیم مطرح کرده و پاسخ های لازم را از سوی مدیرکل مربوطه، دریافت کنند.
شهرام شرفی
انتهای پیام/