صدور مجوزهای دانش‌بنیان بدون بروکراسی اداری در دستور کار دستگاه های اجرایی

ستاری دستنایی گفت:در راستای اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری که در شعار امسال بر آن تاکید داشتند وظیفه سیستم اداری این است که صدور مجوزهای دانش‌بنیان را بدون بروکراسی اداری در دستور کار قرار دهند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، بهرام ستاری دستنایی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در آیین تودیع و معارفه فرماندار رومشکان، سه عامل اساسی منابع مادی، منابع انسانی و منابع خدادادی را عوامل مهم و موثر در توسعه برشمرد.

وی افزود: اگر این سه عامل، فضا را برای ایجاد اشتغال مهیا نکنند نمی‌توانیم مدعی باشیم دولت و مدیران خدمتگزاری هستیم ضمن اینکه مدیران باید سه ویژگی جهادی، انقلابی و مردم‌داری را داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مهمترین رکن دولت مردمی را مردم محوری عنوان کرد و گفت: این دولت قوی مردمی برای چیست؟ برای این است که بگوییم مردم ولی نعمت جامعه اسلامی هستند و امروز نظام باید با تمام ظرفیت و مدیریت اجرایی به جای پرداختن به حاشیه‌های سیاسی به بحث پاشنه آشیلی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان دردآوردترین مساله یاد می‌کند بپردازند و این رسالت اصلی ماست.

ستاری دستنایی از فرمانداران و مدیران خواست که از حواشی سیاسی بپرهیزند چرا که این استان کم از سیاست‌ بازی‌ها آسیب ندیده است و امروز وظیفه و رسالت ما این است به جای پرداختن به حاشیه‌ها به اصل بپردازیم و اصل همان مردم هستند و برای اینکه بتوانیم امکاناتی که در خور شأن این ملت هستند به ارمغان آوریم فرمانداری محور اجرا است و باید این موضوع را در دستور کار قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: رسالتی که امروز نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردم‌سالار بر دوش یک مدیر خدمتگزار می‌گذارد عظیم است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: این مردم که ۴۲ سال است با همه تنگناها و تلخ‌کامی‌ها،‌ پای انقلاب ایستاده‌اند و سختی‌ها و مدیران را در ادوار گذشته تحمل کرده‌اند، همچنان به پای اعتقاد به ولایت و نظام ایستادند و امروز خوشبختانه دولتی سرکار آمده است که دوگانگی‌های کاذب را از بین ببرد و روسای جمهوری که تا به قدرت رسیدند دوگانگی‌های کاذب را در قانون اساسی مستمسکی برای عدم قدرت و اجرای مسئولیت خود می‌دانستند، امروز رئیس جمهوری داریم که با تمام شایستگی‌های خود، در راستای توسعه و راهبردهای مقام معظم رهبری حرکت می‌کند نه فراتر از قانون و نه پایین‌تر از قانون و این نقطه قوتی برای مدیرانی است که در کنار این دولت خدمتگزاری می‌کنند.

ستاری دستنایی بیان کرد: دست به دست هم دهیم و این دردهای مزمن را که در کشور و به تبع آن در لرستان قهرمان پروری که خاطرات شهدا یادآور رشادتهای جوانان این دیار است که الگو و پارادایم هستند و در مدیریت هم می‌توانند الگو پارادایم باشند برطرف کنیم و هماهنگ و یکپارچه، یک ندا از فضای خدمتگزاری بیرون آید و آنهم خدمت به نظام ‌و مردم باشد.

وی بیان کرد: در ۱۰ سال اخیر هدف شعارهایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته تحت عنوان جهاد اقتصادی،اقتصاد مقاومتی با رویکرد کار و تولید، اقتصاد مقاومتی با تولید ملی، تولید ملی با کار و اشتغال، کار و تولید، اقدام وعمل و نهایتاً برداشتن مانع‌ها، این است که می‌خواهد بگوید امروز گرفتاری ما در دو رویکرد است؛ رویکرد اول اینکه نقطه‌ای که ما می‌توانیم به آن توجه کنیم و دشمنان نیز روی آن تمرکز کرده و شناخت دارد اقتصاد ملی است و دیگری مشکل معیشتی که امروز در پرتو ناکارآمدی همین اقتصاد به عنوان پاشنه آشیلی برای نظام مطرح است و این درحالیست که فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان راهکار اساسی در طول ۱۰ سال اخیر حول محور تولید بوده و در شعار امسال نیز بر تولید تاکید دارند.

ستاری با بیان اینکه تولید ویژگی‌های خاص خود را دارد و منظور از تولید، تولید داخلی در پرتو به شعارهای سالانه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند عزتمندی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان می آورد،تصریح کرد: وقتی به مرحله یک تولید خودکفا، درونگرا و متناسب با اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ملی حرکت می‌کردیم عزتمندی این ملت را به دنبال داشت چرا که دست نیاز ملت به سوی اجانب و استکبار نبود.

معاون استاندار لرستان گفت: تولید داخلی اشتغال را سبب می شود و زمینه اشتغال تورم را از بین می‌برد و با از بین رفتن تورم سرانه ملی بالا می‌رفت؛ متاسفانه به شعارهای سالهای گذشته که کلید واژه‌های حرکت برای نظام بود بی‌توجهی شده و امسال به این جایگاه رسیده‌ایم که مقام معظم رهبری بیان داشتند تولید با دو شاخصه اصلی تحت عنوان تولید دانش‌بنیان و تولید اشتغال‌آفرین و این مهم رسالت مدیران دولت سیزدهم را سنگین می‌کند.

ستاری دستنایی با بیان اینکه پس از ۴۲ ساعت هنگامی که رهبر فرزانه انقلاب گلایه‌مند است از اینکه مردم در تنگنا قرار دارد این موضوع رسالت ما را به عنوان مسئول سنگین‌تر می‌کند و آن این است که شعار و مطالبه معظم له عملیاتی شود

وی با بیان اینکه در بعد داخلی به صورت استانی و شهرستانی باید به سه شاخصه توجه کنیم، افزود: در بحث استانی و شهرستانی باید مراکز علمی پژوهشی، دانش بنیان بودن مدنظر رهبری را در دستور کار خود قرار دهند و در راستای تولید محصول این مطالبه را در دستور اجرا قرار دهند و نباید صرفا این پژوهش‌ها به پایان‌نامه، مقاله و بایگانی آنها در کتابخانه‌ها ختم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: ضرورت ندارد در بحث دانش‌بنیان موضوعات کلان انجام دهیم بلکه می‌توان با انجام یک پروژه کوچک دانش‌بنیان تحولی عظیم ایجاد کرد.

ستاری دستنایی بیان کرد: اولین گام در استان و در سطح دانشگاه‌ها و پژوهشگاهاست و به همین تناسب در شهرستان‌ها باید تولید دانش‌بنیان به عنوان حرکتی اساسی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در کنار حرکت دانش‌بنیان نقش سیستم اداری چیست؟ انتقاد کرد: متاسفانه بروکراسی اداری اشتغال کشور را زمین‌گیر کرده است و این پیچ‌وخم اداری در مواردی سبب دلسردی و بی‌انگیزگی کارآفرینانی شده که میخواهند اشتغال ایجاد کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: در راستای اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری که در شعار امسال بر آن تاکید داشتند وظیفه سیستم اداری این است که صدور مجوزهای دانش‌بنیان را بدون بروکراسی اداری در دستور کار قرار دهند.

ستاری دستنایی تاکید کرد: هر دستگاهی این بروکراسی را برنچیند تا شعار مقام معظم رهبری تجلی عملی پیدا کند به ملت خیانت کرده است.

وی افزود: همه سیستم اداری به ویژه جهاد کشاورزی، صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد باید با حرکت جهادی راهگشای این شعار باشند تا آن را به منصه ظهور برسانند.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: وقتی با انجام اقدامات فوق به تولید داخلی رونق دهیم نباید دیگر نگرانی داشته باشیم چراکه کمبود منابع نداریم‌.

وی گفت: اعضای شورای تامین، همانطور که پیش از این، حامی فرمانداری بودند، در ادامه مسیر نیز حامی فرماندار جدید باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار افزود:به مدیران شهرستانی تاکید می‌کنم که وظیفه و رسالت دستگاه‌های استانی این است وقتی جایی شهرستان می‌شود ادارات آن باید مستقر شود.

ستاری دستنایی خاطر نشان کرد: از سال ۹۲ باید ساختار یک اداره در شهرستان شکل می‌گرفت و این پذیرفتنی نیست، اگر قرار است مدیران نماینده شهرستان باشند و مردم برای انجام کارهای اداری خود یک بار در شهرستان و یک بار به استان بیایند این دوباره کاری است و اگر مردم گلایه می‌کنند باید به آنها حق دهیم چون انتظار حل مشکلات را دارند.

معاون استاندار تاکید کرد: مردم‌مداری در دستور کار فرمانداران و روسای دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا بتوانیم در پرتو این مردم شایسته، فضای شایسته‌ای را برای آنها مهیاکنیم.

در پایان این مراسم، سید مصطفی موسوی به عنوان سرپرست فرمانداری رومشکان معارفه و از زحمات «نعمت دستیاری» فرماندار سابق تقدیر شد.

انتهای پیام/