معاون میراث‌ فرهنگی لرستان مطرح کرد؛

قلعه «فلک‌الافلاک» آماده بازدید مسافران نوروزی

معاون میراث‌ فرهنگی لرستان گفت:قلعه فلک الافلاک به عنوان یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد استان آماده بازدید مسافران نوروزی است.

به گزارش همای سعادت،زهرا بهاروندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موزه قلعه فلک الافلاک که در دل این بنای تاریخی با ابهت قرار گرفته است؛ شامل دو قسمت مردم شناسی و باستان شناسی می باشد.

وی افزود: در قسمت مردم شناسی با نشان دادن رسم و رسومات خاص لرستان از عروسی و عزا و اعتقادات و باورها شروع می شود و زندگی گذشتگان را به نمایش می گذارد.

معاون میراث فرهنگی لرستان اظهار کرد:در این موزه در کنار هم بودن زنها و مردان لر در فعالیت های روزانه از جمله قالی بافی ،کشاورزی و…. به نمایش گذاشته می شود.

بهاروند گفت:همچنین در یک گالری ادوات موسیقی اصیل لرستان و بزرگان موسیقی معرفی گردیده که ساز اصیل کمانچه که در فهرست ثبت جهانی واقع شده نیز زینت بخش قسمتی از این گالری می باشد.

معاون میراث فرهنگی لرستان افزود:در پایان موزه مردم شناسی به تاریخ لرستان وارد می شویم و هنر نمایی مردمان اصیل لرستان در جان دادن به مفرغ لرستان با دستان هنرمند خود به نمایش گذاشته می شود. ظرف هایی با نقش های انتزاعی،نفش های مینیاتوری روایت هایی از جنگ آوری و… که قدمت آنها به بیش از ۱۰۰۰ سال می رسد. این موزه در ایام تعطیلات هدف بازدید بسیاری از مردم عزیز کشورمان می باشد که بدلیل مقصد سفر خود را لرستان انتخاب می کنند.

وی افزود: تعویض برخی اشیاء موجود در گنجینه که تاکنون به نمایش گذاشته نشده اند با اشیایی که در موزه قراردارند نیز برجاذبه این موزه می افزاید. موزه قلعه فلک الافلاک آمادگی استقبال از مهمانان نوروزی از نقاط مختلف کشور را دارد.

انتهای پیام/