مردم مهم‌ترین پشتیبان نظام/جمهوری اسلامی یک نوآوری بزرگ در تاریخ بشریت است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلسضمن گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین، گفت: مردم پشتیبانی مهم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند و نظام اسلامی از روز اول بر پایه اراده و خواست مردم شکل گرفته و تاکنون نیز به همین صورت ادامه پیداکرده است.

به گزارش همای سعادت به نقل از سفیر افلاک ،حجت الاسلام محمدرضا مبلغی،اظهار داشت:انتخابات‌ و مراجعاتی که در طول این ۴۲ سال گذشته به آراء مردم شده، همه حاکی از این است که نظام جمهوری اسلامی همان‌طور که از جمهوریت آن فهمیده می‌شود به مردم توجه داشته و مردم سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: نکته ممتاز این است که در کنار جمهوریت عنصر زیبای اسلام قرار گرفته و مردم اسلام را انتخاب کرده اند.

وی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی، ولی‌فقیه که در رأس قرار دارد اسلامی بودن نظام را تضمین می کند ضمن اینکه خود، مظهر مردمی بودن و مدافع خواست مردم نیز است، بنابراین در این نظام، جلوه های مردمی بودن و اسلامی بودن را در کنار هم داریم و این نسخه ای بی بدیل است که نه تنها با هم منافات ندارند بلکه همواره به هم کمک می کنند.

مبلغی نظام جمهوری اسلامی را یک نوآوری بزرگ در تاریخ بشریت دانست و گفت: ملت ایران با پیروی از معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) آن را به ثبت رسانده است و باید قدر آن را دانست و شهیدان گرانقدر ما نیز با تمام افتخار سرمایه وجودی خود را برای چنین ارزش عظیمی فدا کرده اند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: این نظام برای مردم برپا شده است و مردم در یوم‌الله ۱۲ فروردین با اکثریت قاطع به آن رأی داده و پشتیبان و عنصر اصلی حمایت از آن هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو، بیان کرد: مردم در واقع بایستی دقت کنند و با انتخاب اصلح و بهترین‌ها، امانت را به امانت‌دار بسپارند، چرا که همه ما در انتخاب خود مسئولیت داریم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات، تعیین سرنوشت مردم برای اداره جامعه است، افزود: کاستی‌هایی که احیانا وجود دارد، بخشی به دشمنان و بخشی به ضعف و سوء مدیریت برخی از مسئولان برمی‌گردد و نباید آن را به‌ پای اسلام و جمهوری اسلامی گذاشت، مسئولی که انتخاب می‌شود اگر اصلح و یا صالح نباشد و تعهد خدمت مطلوب به مردم را نداشته باشد، ضرر چنین انتخابی به خود مردم و به جامعه برمی‌گردد، بنابراین در انتخاب ها باید دقت کرد.

انتهای پیام/