مشاغل ۲۳۰ گانه جهاد کشاورزی مشمول بیمه اجتماعی می شوند

مدیر صندوق بیمه تامین اجتماعی لرستان گفت: در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، زنان خانه دار، روستاییان و عشایر، جوانان، بیکاران و… و همه مشاغل ۲۳۰ گانه جهاد کشاورزی مشمول بیمه اجتماعی می شوند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، جلسه مشترک “عسگریان” مدیر صندوق بیمه اجتماعی لرستان با “شاهرخی” رییس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

عسگریان، ضمن تشریح اهداف صندوق‌، به تبادل نظر در خصوص نحوه افزایش پوشش کشاورزان غیر ساکن و زنان خانه دار استان پرداخت.

وی با بیان اینکه شهرهای خرم آباد ، بروجرد و الیگودرز به ترتیب بیشترین بیمه شده را دارند.، خاطرنشان کرد: شهرهای زیر ۲۰ هزارنفر و همه روستاها شامل بیمه روستایی و عشایری می‌شوند.

عسگریان تصریح کرد: دولت به عنوان کارفرما، دو سوم حق بیمه این افراد را به عنوان یارانه پرداخت می‌کند و بیمه‌شدگان فقط با پرداخت یک سوم حق بیمه می‌توانند از مزایای بیمه‌های اجتماعی، بازنشستگی، فوت و مستمری بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه، اظهار کرد: دولت در جهت اجرای نظام رفاه و تأمین اجتماعی همه اقشار آسیب‌پذیر جامعه، زنان خانه‌دار، قالیبافان، کشاورزان، روستائیان و عشایر، جوانان، بیکاران، کارگران ساختمانی، و همه مشاغل ۲۳۰ گانه جهادکشاورزی و کسانیکه را هیچ کارفرمایی ندارند مشمول این بیمه قرار داد و این افراد می‌توانند از خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برخوردار شوند.

انتهای پیام/