نقش کلاه ایمنی در پیشگیری از صدمات ناشی از تصادفات

صدمات ترافیکی مسئله سلامت عمومی بوده و علت عمده فوت و صدمات در سرتا سر دنیا هستند.

همای سعادت آنلاین- یادداشت- هر ساله جمعی در نتیجه سوانح جاده ای از بین رفته و یا صدمه می بینند،در بسیاری از کشورهای با درآمد متوسط و پایین موتورسیکلت سهم زیادی در حمل و نقل داشته و کاربران این وسایل نقلیه نسبت بالایی از افراد صدمه دیده یا فوت شده در راه ها را دارند.
موتورسواران به دلیل این که در راه هایی که خودروهای با سرعت بالا، اتوبوس ها و کامیون ها تردد داشته و کمتر قابل رویت می باشند تردد می کنند، همچنین به دلیل عدم حفاظت فیزیکی این افراد، سهم بالایی در تصادفات دارند.در کشورهای با سطح درآمد بالا، میزان مرگ و میر موتورسواران حدود ۵ تا ۱۸ درصد کل مرگ و میرهای ترافیکی را تشکیل می‌دهند که این میزان نتیجه کمتر استفاده کردن افراد این کشورها از موتورسیکلت می باشد.با این وجود در کشورهای در حال توسعه به دلیل استفاده بالا از این وسایل نقلیه، موتورسواران سهم بالاتری در فوت و صدمات نسبت به سایر کاربران وسایل نقلیه دارند.

صدمات سر و گردن عامل عمده فوت و صدمات شدید و ناتوانی موتورسواران می باشد. در کشورهای اروپایی، صدمات سر حدود ۷۵ درصد فوت ها را در بین کاربران وسایل نقلیه دوچرخ داشته و در برخی از کشورهای با درآمد متوسط و پایین این صدمات حدود ۸۸ درصد فوت ها را شامل می شود.هزینه های اجتماعی صدمات سر برای نجات یافتگان، خانواده های آنها و جامعه به دلیل نیاز مکرر مراقبت های ویژه یا طولانی مدت بالا می باشد. صدمات سر اغلب هزینه پزشکی بالاتری را نسبت به سایر صدمات داراست. این قبیل صدمات فشار زیادی را بر روی هزینه های مراقبت بهداشتی کشور و اقتصاد آن تحمیل می کند.موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند میزان خطر پذیری را در صدمات ضربه مغزی یا صدمات سر یا هر دو آنها را به شدت افزایش می دهند.کلاه ایمنی لایه اضافی را برای سر ایجاد کرده و انسان را از صدمات ضربه مغزی حفاظت می کند.

پلیس لرستان

انتهای پیام/